Z okazji Światowego Dnia Pszczół 2024 Dom Guerlain zaprosił do współpracy makrofotografa. Na stronie internetowej i w mediach społecznościowych firmy można podziwiać piękno pszczół i ich tętniący życiem świat uchwycony w obiektywie Jorisa Vegtera, znanego ze zdjęć owadów z bliska.
Fotograf wyszukuje pszczoły, zaglądając do ich ulubionych kwiatów i ujawniając na zdjęciach ich niezwykłe piękno. Widz, poznając paradoks kruchości i mocy pszczół, czuje potrzebę ich ochrony.
Francuska firma kosmetyczna, której symbolem od 1853 r. pozostaje pszczoła, podejmuje wiele działań, by chronić owady niezbędne dla bezpieczeństwa żywnościowego naszej planety. Od 2011 r. prowadzi program ochrony pszczół – Guerlain for Bees Conservation Programme. Jak co roku zamierza zebrać na jego rzecz do 1 miliona euro, przekazując 20 proc. wpływów za zakupy dokonane od 20 do 22 maja w sklepie lub w witrynie internetowej.
Wśród działań, jakie program wspiera, jest m.in. budowa uli w całej Europie i promowanie zawodu pszczelarza. Od kilku lat we współpracy z UNESCO i OFA prowadzony jest program Kobiety dla Pszczół, kształcący pszczelarki i inicjujący działania w rezerwatach przyrody UNESCO. Do 2025 r. szkolenie przejdzie 50 kobiet i powstanie 2500 uli, co zapewni bezpieczny rozwój 125 mln pszczół.