TikTok zapowiedział, że wprowadzi "Content Credentials," cyfrowy znak wodny, który wskazuje, jak obrazy zostały stworzone i edytowane. Technologia Content Credentials została opracowana przez firmę Adobe i jest dostępna dla innych firm. Została już ona przyjęta przez przedsiębiorstwo takie jak OpenAI, odpowiadające za stworzenie Chatu GPT. Naukowcy wyrazili obawy, że treści generowane przez AI mogą być wykorzystywane do dezinformacji w celu zakłócenia jesiennych wyborów w USA. TikTok jest już jednym z 20 przedsiębiorstw technologicznych, które na początku tego roku podpisały porozumienie zobowiązujące do walki z dezinformacją.
YouTube, Facebook i Instagram też będą stosować Content Credentials
YouTube, należący do Google, a także Meta Platforms, właściciel Instagrama i Facebooka, również zapowiedziały, że planują stosować Content Credentials. Aby system działał, zarówno twórca narzędzia AI do generowania treści, jak i platforma do ich dystrybucji muszą zgodzić się na używanie tego standardu branżowego.
Przykładowo, jeśli ktoś użyje narzędzia Dall-E od OpenAI do wygenerowania obrazu, OpenAI dodaje do tego obrazu znak wodny. Jeśli ten oznaczony obraz zostanie następnie przesłany na TikToka, zostanie automatycznie oznaczony jako wygenerowany przez AI. TikTok, należący do chińskiej firmy ByteDance, ma 170 milionów użytkowników w Stanach Zjednoczonych. USA niedawno uchwaliły prawo, które wymaga od ByteDance sprzedaży TikToka, w przeciwnym razie aplikacja zostanie zakazana. W odpowiedzi, TikTok i ByteDance złożyły pozew, twierdząc, że prawo to narusza Pierwszą Poprawkę.
