"Kryterium wyboru zwycięzcy będzie w całości najniższa cena. Na realizację zadania wykonawca będzie miał 280 dni (sezonu budowlanego tzn. z wyłączeniem miesięcy zimowych) od otrzymania zamówienia, czyli od podpisania umowy z miastem." - czytamy w komunikacie.
Wnioski złożyły także: Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych Tor-Krak, konsorcjum Balzola Polska i Construcciones y Promociones Balzola, Energopol-Szczecin, konsorcjum TOR-KAR-SSON i TOR-KAR-SSON Zbigniew Kargul, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego oraz Bilfinger Infrastructure.
W ramach zlecenia wykonawca wybuduje dwutorową trasę tramwajowo-autobusową o długości ok. 800 m w alei Piłsudskiego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Kościuszki do pl. Jana Pawła II, za którym trasa zmieni się w jednotorową linię tramwajową i przebiegać będzie ul. 11 Listopada, by zakończyć się jednotorową krańcówką na pl. Jedności Słowiańskiej. W ramach inwestycji przebudowana zostanie też ul. Pieniężnego.
Przez ten odcinek kursować będzie najbardziej obciążona linia tramwajowa Wysoka Brama-Jaroty. W godzinach szczytu tramwaj podjedzie na przystanek co 7,5 minuty, podkreśla Urząd.
Torpol jednym z 9 chętnych na budowę odcinka linii tramwajowej w Olsztynie
Miasto Olsztyn otrzymało 9 wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu na budowę odcinka linii tramwajowej do Wysokiej Bramy, poinformował Urząd Miasta. Wśród chętnych na zrealizowanie inwestycji znalazły się m.in. Strabag, konsorcjum polskiego i czeskiego oddziału Skanska, a także Torpol.