Toyota pracuje nad pełnymi oponami

Marek Druś, Bloomberg
aktualizacja: 30-10-2017, 08:18

Toyota Motor myśli o zastosowaniu opon bez powietrza jako rozwiązaniu pozwalającym na redukcję wagi i poprawę osiągów aut z napędem elektrycznym i na ogniwa paliwowe.

Japoński koncern podkreśla, że wciąż daleko do komercyjnego zastosowania jego pomysłu. W koła z pełnymi oponami, czyli dużą felgę z aluminium i tworzywa sztucznego, na której znajduje się szeroki pas gumy, wyposażyła jednak już swoje auto koncepcyjne Fine-Comfort Ride, które pokazała w Tokio w ubiegłym tygodniu.

Zobacz więcej

Koło w aucie Fine-Comfort Ride Toyoty fot. Bloomberg

Główny inżynier Toyoty, Takao Sato przyznał, że nowatorskie koła ważą obecnie tyle samo co normalne. Liczy jednak na to, że rozwój technologii pozwoli na obniżenie wagi każdej z opon o 5 kilogramów nawet do 2025 roku.

Kierujący projektem Wako Iwamura z Sumitomo Rubber uważa, że komercyjny produkt może być dostępny już w 2020 roku. Podkreśla, że celem jest nie tylko zmniejszenie wagi opon, ale także obniżenie ich oporu toczenia. Szacuje, że pełne opony wciąż są pod tym względem o 10-20 proc. gorsze od pneumatycznych. Pozytywne natomiast jest to, że pod względem cenowym są już porównywalne z tradycyjnymi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Toyota pracuje nad pełnymi oponami