Ubezpieczyciel rozdaje rowery

Jednoślad na własność zamiast auta zastępczego — tak PZU promuje zdrowy styl życia. Dotychczas udało się przekonać 1,5 tys. klientów.

PZU, lider rynku ubezpieczeniowego w Polsce, w 2014 r. uruchomił program Rower zamiast samochodu zastępczego. Klientowi, który po kolizji zgłasza konieczność holowania samochodu, oferuje jednoślad na własność. Do wyboru są dwie marki: Mexller albo Goetze. Do tej pory z alternatywy skorzystało 1,5 tys. kierowców.

Komu rower?
Zobacz więcej

Komu rower?

Kierowany przez Pawła Surówkę ubezpieczyciel przez cztery lata trwania programu „Rower zamiast samochodu zastępczego” udostępnił klientom 1500 jednośladów. Fot. iStock

— Zainteresowanie jest zmienne i głównie zależy od pory roku — wiosną i latem rowery cieszą się dużo większą popularnością — mówi Marek Baran z biura prasowego PZU.

Być może zainteresowanie byłoby większe, gdyby nie to, że oferta skierowana jest wyłącznie do posiadaczy jednej z dwóch polis z serii auto pomoc.

— To bardzo dobry proekologiczny pomysł. Zachęca do porzucenia samochodu na jakiś czas osoby, które korzystają z niego ciągle. Klienci PZU mają szansę przerzucić się na zdrowy i aktywny tryb życia. Pewnie pomysł będzie trudniejszy do wdrożenia wśród klientów biznesowych, ponieważ mniej komfortowo jeździ się na rowerze w garniturze. Osoby fizyczne natomiast powinny i na pewno z niego skorzystają. To świetna inicjatywa, zarówno w kontekście promowania ekologii, jak zdrowego, aktywnego trybu życia — komentuje Alexander Konopka, prezes Willis Towers Watson, lidera na rynku brokerskim w Polsce.

Pozytywnie oceniła pomysł PZU również Anna Zawadzka, broker GrECo JLT, w rozmowie z „Dziennikiem Ubezpieczeniowym”. Zdaniem ekspertki, większość kierowców jest w stanie poradzić sobie bez samochodu przez czas trwania naprawy. Ciekawym rozwiązaniem, sugeruje Anna Zawadzka, byłoby poszerzenie oferty rowerów o modele dziecięce.

Na razie żaden z pozostałych zakładów ubezpieczeń w Polsce nie przeprowadził tego typu akcji. Pojawiły się jednak inne pomysły. Warta, Ergo Hestia, AXA i Aviva pochyliły się nad carsharingiem. Co dostają w zamian? Okazuje się, że ubezpieczyciele bardziej promują alternatywne formy komunikacji i siebie przy okazji, niż czerpią z tego faktyczne korzyści w postaci oszczędności.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Ubezpieczenia / Ubezpieczyciel rozdaje rowery