Komisja Europejska uznała we wtorek, że propozycja Korean Air Lines dotycząca sprzedaży części działalności Asiany w zakresie przewozów towarowych, a także umożliwienia konkurentom korzystania z niektórych tras pasażerskich między Koreą Południową a Europą jest wystarczająca.
Zgodnie z porozumieniem, Korean Air będzie musiała znaleźć odpowiedniego nabywcę na zbycie ładunku. Przekaże również konkurencyjnej południowokoreańskiej linii T’Way niezbędne aktywa, aby umożliwić jej wykonywanie lotów na trasach między Seulem a Barceloną, Paryżem, Frankfurtem i Rzymem.
Jeszcze tylko USA…
Niedawno temu zgody na fuzję udzielił japoński organ ds. konkurencji. W dalszym ciągu wymagane jest zatwierdzenie przez amerykańskiego regulatora. Oczekuje się jednak, że to będzie jedynie formalność.
Inne fuzje lotnicze w UE pod lupą
Komisja Europejska bada również inne transakcje w branży lotniczej pod względem zgodności z zasadami konkurencji. Przygląda się m.in. fuzji niemieckiej Lufthansy z włoską ITA Airways oraz zakupowi hiszpańskiej Air Europa przez brytyjską IAG za 400 mln EUR.