UEC WYDA 405 MLN ZŁ NA SIEĆ ATOMIC WORLD
Holding chce zbudować w Polsce 8 centrów rozrywki
ZALEŻNI OD PORTFELI: Jesteśmy uzależnieni od zasobności portfeli klientów. Jednak jeżeli gospodarka będzie się dobrze rozwijać, to jestem spokojny — mówi John Gabrovic, dyrektor ds. rozwoju w UEC. fot. MP
United Entertainment Co., zarządzający siecią centrów rozrywki Atomic World, prowadzi rozmowy z kolejnymi kandydatami do objęcia udziałów w holdingu. W ciągu kilku lat spółka zamierza wydać na rozbudowę sieci ponad 400 mln zł.
Należąca do funduszy venture capital i prywatnych inwestorów spółka United Entertainment Co. rozbudowuje sieć centrów rozrywki pod nazwą Atomic World. W Polsce działają cztery takie obiekty: dwa w Warszawie oraz po jednym we Wrocławiu i Krakowie.
Więcej zabawy
W ciągu kilku lat holding zamierza wydać około 90 mln USD (405 mln zł) na uruchomienie co najmniej 30 centrów rozrywki. Inwestycje zaplanowano w Polsce oraz we Francji, Turcji i Czechach.
— W 2001 r. otworzymy trzy centra w Polsce oraz po jednym w Pradze, Stambule i Bordeaux. Koszt tych inwestycji zamknie się kwotą około 15 mln USD (ponad 70 mln zł). Większość środków już mamy, ale konieczne będzie wsparcie w postaci kredytu wysokości 5 mln USD (23,5 mln zł) — mówi John Gabrovic, dyrektor do spraw rozwoju w United Entertainment Co.
Holding jeszcze nie podjął decyzji, kto zasili go kapitałowo. Rozmowy prowadzone są z kilkoma firmami, ale przedstawiciele UEC nie chcą ujawnić ich nazw.
Gdzie i kiedy
W I kwartale 2001 r. UEC planuje oddanie do użytku centrum rozrywki w Poznaniu, a w IV kwartale — w Gdańsku, Bielsku-Białej i Pradze.
— We Francji w ciągu pięciu lat chcemy uruchomić od 16 do 20 obiektów, w Turcji co najmniej 3, w Czechach 2. W Polsce w ciągu trzech lat powstanie minimum 8 centrów rozrywki — mówi John Gabrovic.
Jego zdaniem, możliwe jest otwarcie drugiego obiektu w Krakowie i we Wrocławiu w II kwartale 2002 r. Z kolei centra w Szczecinie i w Gdańsku ruszą pod koniec 2002 r. UEC zamierza uruchomić w Warszawie jeszcze dwa obiekty.
John Gabrovic dodaje, że nakłady na jedno centrum zwracają się przez okres 3-5 lat przy frekwencji wynoszącej 60-90 tys. klientów miesięcznie.
Rozrywkowa pustynia
Na świecie największymi konkurentami UEC są amerykańskie firmy Brunswick i AMF oraz angielskie Scottish Newcastle i Allied Leisure. W Polsce podobną rozrywkę oferują firmy Hokus Pokus, Hula Kula, Arco i Niku.
— W naszym kraju z powodzeniem mogłoby działać jeszcze nawet 30 takich obiektów. Z badań inwestorów wynika, że opłaca się uruchamiać centra w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Takich miast jest w Polsce 40 — mówi Piotr Kaszyński z Haley Baker.