W trzecim kwartale 2025 roku sprzedaż bazowa Unilevera wzrosła o 3,9 proc., przewyższając oczekiwania analityków, którzy spodziewali się wzrostu na poziomie 3,7 proc. Wynik ten był również lepszy niż w drugim kwartale, gdy sprzedaż zwiększyła się o 3,8 proc.
Wzrost sprzedaży odnotowano we wszystkich segmentach działalności – o ponad 3 proc. w każdym z nich. Najlepiej wypadł segment urody i dobrego samopoczucia, który zanotował wzrost o 5,1 proc. Sprzedaż w Ameryce Północnej zwiększyła się o 5,5 proc., głównie dzięki rosnącemu popytowi na produkty do pielęgnacji ciała i kosmetyki.
Pozytywne sygnały płyną także z Azji – w Chinach i Indonezji sprzedaż ponownie wzrosła po wcześniejszych spadkach.
Strategia premium i cyfrowa transformacja
Unilever – właściciel marek takich jak Dove, Vaseline, Hellmann’s, Ben & Jerry’s czy Magnum – od kilku lat koncentruje się na produktach premium o wysokiej marży oraz na dynamicznie rozwijających się segmentach urody i pielęgnacji osobistej.
Pod kierownictwem Fernando Fernandeza, który objął stanowisko prezesa w marcu, firma kontynuuje proces upraszczania struktury organizacyjnej, ograniczania kosztów i zwiększania efektywności operacyjnej. Do tej pory udało się zrealizować oszczędności rzędu 800 mln euro, a w 2025 roku Unilever spodziewa się niższych kosztów restrukturyzacji o około 1,2 proc. obrotów.
Stabilne perspektywy i kontrola kosztów
Wzrost cen produktów Unilevera w trzecim kwartale wyniósł 2,4 proc., nieco powyżej oczekiwań analityków (2,2 proc.). Firmie udało mu się przekroczyć plan i zaoszczędzić 800 mln euro, a w 2025 r. spodziewa się niższych kosztów restrukturyzacji o ok. 1,2 proc. obrotów.
Firma utrzymała swoje prognozy na 2025 rok, zakładając dalszy wzrost przychodów i marż operacyjnych
