Unilever z lepszymi wynikami niż oczekiwano. Segment urody i rynki wschodzące napędzają sprzedaż

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 2025-10-23 11:37

Unilever zanotował w trzecim kwartale wyższy od prognoz wzrost sprzedaży, napędzany silnym popytem na produkty kosmetyczne w Ameryce Północnej i na rynkach wschodzących. Koncern utrzymał prognozy na cały rok i kontynuuje strategię skupioną na produktach premium oraz kluczowych rynkach – USA i Indiach.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W trzecim kwartale 2025 roku sprzedaż bazowa Unilevera wzrosła o 3,9 proc., przewyższając oczekiwania analityków, którzy spodziewali się wzrostu na poziomie 3,7 proc. Wynik ten był również lepszy niż w drugim kwartale, gdy sprzedaż zwiększyła się o 3,8 proc.

Wzrost sprzedaży odnotowano we wszystkich segmentach działalności – o ponad 3 proc. w każdym z nich. Najlepiej wypadł segment urody i dobrego samopoczucia, który zanotował wzrost o 5,1 proc. Sprzedaż w Ameryce Północnej zwiększyła się o 5,5 proc., głównie dzięki rosnącemu popytowi na produkty do pielęgnacji ciała i kosmetyki.

Pozytywne sygnały płyną także z Azji – w Chinach i Indonezji sprzedaż ponownie wzrosła po wcześniejszych spadkach.

Strategia premium i cyfrowa transformacja

Unilever – właściciel marek takich jak Dove, Vaseline, Hellmann’s, Ben & Jerry’s czy Magnum – od kilku lat koncentruje się na produktach premium o wysokiej marży oraz na dynamicznie rozwijających się segmentach urody i pielęgnacji osobistej.

Pod kierownictwem Fernando Fernandeza, który objął stanowisko prezesa w marcu, firma kontynuuje proces upraszczania struktury organizacyjnej, ograniczania kosztów i zwiększania efektywności operacyjnej. Do tej pory udało się zrealizować oszczędności rzędu 800 mln euro, a w 2025 roku Unilever spodziewa się niższych kosztów restrukturyzacji o około 1,2 proc. obrotów.

Stabilne perspektywy i kontrola kosztów

Wzrost cen produktów Unilevera w trzecim kwartale wyniósł 2,4 proc., nieco powyżej oczekiwań analityków (2,2 proc.). Firmie udało mu się przekroczyć plan i zaoszczędzić 800 mln euro, a w 2025 r. spodziewa się niższych kosztów restrukturyzacji o ok. 1,2 proc. obrotów.

Firma utrzymała swoje prognozy na 2025 rok, zakładając dalszy wzrost przychodów i marż operacyjnych