Decyzje nie są prawomocne. Przedsiębiorcom przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK w komunikacie wyjaśnił, że "każdy przedsiębiorca ignorujący wezwania Prezesa UOKiK naraża się na sankcje pieniężne do 3 proc. obrotu".
Przedsiębiorcy mieli zwlekać z udzieleniem odpowiedzi na pytania UOKiK i przekazaniem dokumentów co - jak dodał Urząd - ostatecznie zrobili z opóźnieniem. Postępowanie wyjaśniające urzędu antymonopolowego dotyczyło praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Spółki, na które nałożono kary, to: HREIT (3,2 mln zł), Apartamenty Barona (179 tys. zł), South Star Development (168 tys. zł), Apartamenty Senatorska (144 tys. zł), West Star Development (141 tys. zł), BDC Development (133 tys. zł), HRE Investments (82 tys. zł), Sikorskiego 36 (80 tys. zł), Lotnisko Park (42 tys. zł) oraz North Star Development (42 tys. zł).
Cytowany w komunikacie Tomasz Chróstny powiedział, że "celem postępowań prowadzonych przez Prezesa UOKiK jest szybkie wyeliminowanie praktyk naruszających prawa konsumentów i reguły konkurencji". "Dlatego obowiązek współpracy, w tym dostarczanie wyczerpujących informacji i dokumentów w terminach wskazanych przez Urząd jest tak ważny" - wskazał prezes.