UOKiK na tropie wymuszania rabatów

W przypadku 74 proc. sprawdzonych rabatów sieci handlowe zmieniły uzgodnione w umowie zapisy. Tylko jedna sieć zadeklarowała, że w trakcie współpracy z dostawcami ich nie zmieniła.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wziął pod lupę 19 dużych sieci handlowych i zbadał ich politykę rabatową wobec dostawców produktów rolno-spożywczych. Pretekstem do szerszych działań urzędu, czyli przyjrzeniu się działaniom konkurencji, była sprawa Jeronimo Martins Polska, operatora sieci Biedronka, ukaranego za nadużywanie przewagi nad dostawcami.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Premium Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ