UOKiK: ponad 25 mln zł kary dla T-Mobile Polska

DI
opublikowano: 2024-01-03 10:02

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 25 mln zł kary na T-Mobile Polska. Operator telekomunikacyjny nie zgadza się z decyzją i zapowiada złożenie odwołania.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję dotyczącą T-Mobile Polska po tym jak urząd ustalił, że operator telekomunikacyjny wprowadził konsumentów w błąd, ponieważ reklamy sugerowały, że pakiet danych jest za darmo. T-Mobile Polska deklarował w kampanii, że oferuje 1200 GB za darmo przez rok. Tymczasem nie było ani 1200 GB, ani za darmo.

- W rzeczywistości zamiast obiecanego pakietu 1200 GB konsument otrzymywał co miesiąc 100 GB pod warunkiem, że doładował konto za minimum 35 zł miesięcznie. Po roku kwota, którą musiał zasilić swoją kartę, wyniosłaby 420 zł. Jednak ta informacja była napisana małą czcionką na samym dole reklamy – głosi komunikat.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przyznaje, że przekaz reklamowy musi być co do zasady krótki, zwięzły i jasny.

- To jednak nie upoważnia przedsiębiorców do stosowania nieprawdziwych reklam. Konsument ma prawo oczekiwać, że prezentowana oferta jest uczciwa i nie zawiera „haczyków” – powiedział.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożył na T-Mobile Polska karę ponad 25 mln zł (25 623 957 zł). Decyzja nie jest prawomocna – operator ma możliwość odwołania się do sądu.

– Po dokładnej analizie uzasadnienia decyzji Prezesa UOKiK, zdecydowanie nie zgadzamy się z formą i wysokością kar nałożonych na T-Mobile Polska w ramach postępowania. Oświadczamy jednocześnie, że zamierzamy złożyć odwołanie od tej decyzji w terminie przewidzianym przepisami - poinformował T-Mobile Polska.