W kwietniu 2005 r., w porównaniu do kwietnia 2004 r., wzrosła sprzedaż "Gazety Wyborczej" i "Rzeczpospolitej". Symbolicznie wzrosła sprzedaż "Super Expressu", spadła zaś sprzedaż "Faktu" - wynika z opublikowanych w piątek danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP).
Mimo spadku sprzedaży "Faktu", dziennik pozostaje liderem na rynku pod względem wielkości sprzedaży. Średnia sprzedaż tego tytułu wyniosła w kwietniu 544 tys. 846 egzemplarzy, co oznacza spadek o 3,75 proc. wobec kwietnia 2004 roku.
Drugie miejsce wśród dzienników pod względem średniej wielkości sprzedaży w kwietniu zajmowała "Gazeta Wyborcza". Średnia sprzedaż tego dziennika wyniosła w kwietniu 525 tys. 661 egzemplarzy i była wyższa o 8,09 proc. niż w kwietniu 2004 roku.
Średnia sprzedaż "Super Expressu", zajmującego trzecie miejsce, wzrosła w ciągu roku tylko nieznacznie - o 0,01 proc. - i wyniosła 242 tys. 535 egzemplarzy.
O 1,09 proc. wzrosła w kwietniu br. w porównaniu do kwietnia 2004 r. sprzedaż "Rzeczpospolitej". Średnia sprzedaż tego tytułu wyniosła 186 tys. 893 egzemplarze.
W okresie od stycznia do końca kwietnia 2005 r. średnia sprzedaż "Faktu" była na poziomie 519 tys. 119 egzemplarzy, co oznacza spadek o 9,65 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" wyniosła w tym czasie 459 tys. 565 egzemplarzy i była wyższa o 4,66 proc. niż rok wcześniej.
Z kolei "Super Express" średnio sprzedawał się w ciągu czterech pierwszych miesięcy tego roku na poziomie 221 tys. 801 sztuk, czyli o 9,1 proc. niższym niż w analogicznym okresie 2004 roku.
Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" w okresie od stycznia do końca kwietnia 2005 roku wyniosła 181 tys. 620 egzemplarzy, co oznacza spadek o 0,41 proc. w stosunku do wyniku z porównywalnego okresu 2004 roku.