W tym roku OFE i TU wydały na reklamę w TV 45,2 mln zł

Katarzyna Ostrowska
opublikowano: 2000-07-07 00:00

W tym roku OFE i TU wydały na reklamę w TV 45,2 mln zł

W pierwszym półroczu tego roku fundusze emerytalne oraz towarzystwa ubezpieczeniowe wydały na reklamy telewizyjne 45,2 mln zł. OFE straciły pozycję lidera w tych wydatkach na rzecz TU. Wydatki funduszy spadły drastycznie. O ile do końca sierpnia 1999 r. zapłaciły one stacjom 223 mln zł, to w ciągu sześciu miesięcy tego roku zaledwie 2 mln zł.

Z monitoringu reklam telewizyjnych OBOP wynika, że w po sześciu miesiącach 2000 r. towarzystwa ubezpieczeniowe oraz fundusze emerytalne wydały na reklamę prawie 45,2 mln zł. To jednak już nie fundusze emerytalne są liderami wydatków reklamowych. Od początku roku tylko trzy OFE zdecydowały się na reklamę w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Są nimi: Skarbiec-Emerytura, Allianz oraz Polsat. Ich łączne nakłady wyniosły jedynie ponad 2 mln zł. Najwięcej, bo 1,3 mln zł, wydał OFE Skarbiec-Emerytura. Dla porównania, do sierpnia ubiegłego roku tylko na promocję w telewizji fundusze wyłożyły 223 mln zł.

Więcej jesienią

— Brak reklam OFE wynika zapewne z faktu, że duże fundusze bazują na sprzedaży bezpośredniej i zbudowały już sobie markę. Średnie mają zaś niejasną sytuację właścicielską i zawieszają działania marketingowe — mówi Romana Rucińska, wiceprezes PTE Skarbiec-Emerytura.

OFE Skarbiec-Emerytura nie zamierza oszczędzać na reklamach.

— Chcemy konsekwentnie budować swoją markę. Za jej kreacją muszą stać jeszcze wyniki inwestycyjne oraz sprawna sieć sprzedaży — mówi Romana Rucińska.

Jej zdaniem, nasilenie akcji reklamowej nastąpi jesienią. Taką kampanię szykuje już OFE Skarbiec-Emerytura. Następnie powinno pojawić się w 2001 roku, kiedy zniknie karna opłata za zmianę funduszu przez klienta.

Czas na TU

W tym półroczu dość mocno reklamowały się towarzystwa ubezpieczeniowe. W sumie reklamowało się w tym czasie 13 ubezpieczycieli (w tym dziewięciu życiowych i czterech majątkowych). Prym wiedzie Grupa PZU, która w ciągu sześciu miesięcy tego roku na reklamy w telewizji wydała blisko 10,8 mln zł. Gros z tych środków — 8,8 mln zł — przypadło na część majątkową lidera rynku.