Wirtualna Polska wydaje pieniądze

opublikowano: 08-06-2015, 00:00

Od debiutu na GPW nie minął jeszcze miesiąc, a spółka zdążyła już wydać na zakupy prawie jedną czwartą pieniędzy z IPO.

W wojnie o pozycję lidera polskiego internetu Wirtualna Polska Holding (WPH) nie żałuje pieniędzy i umacnia się na flankach. Tydzień po przejęciu za łącznie 4 mln zł serwisów OpenFM i Polskiestacje.pl, zajmujących się prowadzeniem internetowych stacji radiowych, grupa za 19,4 mln zł przejęła spółkę NextWeb Media. Dzięki temu jej portfel poszerzył się o serwis abcZdrowie.pl, przeznaczony dla rodziców serwis Parenting.pl, a także o platformę Blomedia.pl, zrzeszającą ponad 600 popularnych blogów.

Jacek Świderski, prezes WP
Zobacz więcej

Jacek Świderski, prezes WP Marek Wiśniewski

Na razie WPH za 100 proc. udziałów zapłaci 19,4 mln zł. Kolejne 3,5 mln zł dopłaci, jeśli przejmowana spółka w ciągu najbliższego roku osiągnie zakłady w umowie zysk EBITDA, do tego mogą dojść dodatkowe płatności (earn-out) do 2018 r. WPH podkreśla, że przejęcie to element „konsekwentnej realizacji strategii budowania partnera pierwszego wyboru w najważniejszych kategoriach tematycznych”.

— Tym razem inwestujemy w silne marki z segmentu zdrowego stylu życia. Zdrowie jest dla nas jednym z kluczowych obszarów rozwoju biznesu, m.in. ze względu na intensywnąmigrację budżetów farmaceutycznych do internetu. Wierzymy w rozwój działalności polegającej na umawianiu wizyt i świadczeniu porad lekarskich przez internet — mówi Jacek Świderski, prezes WPH.

WPH podaje, że przychody NextWeb Media w całym ubiegłym roku wyniosły 6,9 mln zł, natomiast w pierwszym kwartale tego roku sięgnęły 2,12 mln zł i były o 46 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Według  marcowego Megapanelu PBI/Gemius, zasięg serwisów NextWeb Media sięgał 4,6 mln realnych użytkowników. Za większość odpowiadały niezależne blogi, zrzeszone na platformie Blomedia.pl, która specjalizuje się w content marketingu. To z każdym rokiem coraz popularniejszy kanał komunikacji dla reklamodawców, którzy przy pomocy blogerów mogą w niestandardowy, „natywny” sposób promować swoje produkty. WPH podaje, że 70 proc. przejmowanej spółki pochodziło właśnie z reklamy natywnej i rozwiązań content marketingowych.

Pieniądze na to i dwa poprzednie przejęcia pochodzą od inwestorów giełdowych, którzy obejmowali akcje w ofercie publicznej spółki. IPO było warte prawie 300 mln zł, ale większość pieniędzy trafiło do portfela funduszu Innova Capital, który częściowo wyszedł z inwestycji (został mu jeszcze 38,5-procentowy pakiet). Z emisji nowych akcji spółka pozyskała około 100 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu