Wirtualna Polska zaprezentowała mocne rezultaty za trzeci kwartał 2025 roku. Zysk netto WP Holding, czyli jednostki dominującej w strukturze Grupy, wyniósł 97,7 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 77,4 mln zł. Wynik ten wyraźnie pobił rynkowe prognozy – mediana sugerowała wartość na poziomie 85,3 mln zł.
Tak dobre rezultaty zarząd tłumaczy niedawnymi akwizycjami, które po raz pierwszy zostały uwzględnione w wynikach grupy. Chodzi o Invia Group i Creative Eye. Oba podmioty działają w branży turystycznej, tyle że Invia operuje w skali europejskiej, a Creativ Eye skupia się na lokalnym rynku rumuńskim.
Z drugiej strony zysk Wirtualnej Polski był pod negatywnym wpływem dodatkowej amortyzacji, a także wyższych kosztów finansowych związanych z zaciągnięciem długu na sfinansowanie akwizycji.
Turystyka ciągnie grupę
Segment turystyczny ponownie odnotował najwyższy wkład w wyniki Grupy WP. Przychody tej części biznesu wyniosły 490 mln zł, a EBITDA sięgnęła 182 mln zł.
– Kolejny kwartał z rzędu notujemy bardzo dobre wyniki w turystyce, która stała się filarem wzrostu naszej grupy. Jasno widać też, że ten rok to czas dużych inwestycji w działalność mediową. Zwiększamy zatrudnienie w obszarach produktu i technologii. Rok do roku zwiększyliśmy wydatki na pracowników o ponad 20 mln zł, prowadzimy kampanię reklamową za kolejne 5 mln zł – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualnej Polski Holding S.A.
Wskazuje, że grupa intensywnie rozwija działalność brokerską WPartner, inwestuje w WP Boostera, czyli produkty perfomarketingu wspieranego AI oraz narzędzie self-serve’owe WP ADS (do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi). Każda z tych inicjatyw z osobna odpowiada już za około 10 proc. przychodów.
- Wyniki są dobre, w segmencie travel spółka dowiozła to, co obiecywała. Nieco gorzej jest w mediach. I z tego co zaprezentowano, także w czwartym kwartale ten segment przyniesie pewnie spadek EBITDA - komentuje Piotr Raciborski, analityk Wood&Company.
Prognozy na czwarty kwartał: silna turystyka i stabilne wpływy reklamowe
Grupa WP Holding spodziewa się w ostatnim kwartale 2025 r. dwucyfrowego, kilkunastoprocentowego wzrostu przychodów w segmencie turystycznym. Obszar ten pozostaje jednym z kluczowych filarów działalności, a poprawiająca się koniunktura wyraźnie wspiera wyniki. W segmencie reklamy i subskrypcji WP zakłada utrzymanie przychodów na poziomie zbliżonym rok do roku.
Inwestorzy optymistycznie przyjęli osiągniecia Wirtualnej Polski. Kurs akcji wystrzelił i w pewnym momencie osiągnął nawet poziom 57,20 zł, co oznaczało wzrost o 10 proc.
- Reakcja rynku jest uzasadniona - uważa Piotr Raciborski.
Analityk jest też pozytywnie nastawiony na przyszłość.
- Nowe inicjatywy, które spółka realizuje w segmencie mediów pozwalają sądzić, że w 2026 r. powrócą tutaj tendencje zwyżkowe. A segment turystyki powinien kontynuować wzrosty - przewiduje Piotr Raciborski.
Jest przestrzeń do wzrostu kursu
Wirtualna Polska jest jedną z największych i najstarszych grup internetowych w kraju. Jej działalność obejmuje m.in. portal WP.pl, serwisy tematyczne, platformy ecommerce, porównywarki cenowe, usługi VOD oraz rozbudowany segment turystyczny. Grupa intensywnie inwestuje w technologie reklamowe i projekty subskrypcyjne, wzmacniając pozycję na rynku cyfrowym.
We wrześniu 2025 r. analitycy BDM podnieśli rekomendację dla walorów Wirtualnej Polski do kupuj (z akumuluj), ale obniżyli cenę docelową do 75,9 zł.
Analityk Wood&Company wartość akcji określa nawet na 129 zł. A ponieważ, mimo wzrostów, przez większą część dnia kurs oscylował w środę w pobliżu poziomu 56 zł ciągle daje to sporo przestrzeni do wzrostów.
- Spółka jest mocno niedowartościowana - ocenia Piotr Raciborski.
