- Z jednej strony zysk netto był pod pozytywnym wpływem uwzględnienia po raz pierwszy wyników Invia Group i Creative Eye. Z drugiej strony, pod negatywnym wpływem dodatkowej amortyzacji zidentyfikowanych aktywów niematerialnych w ramach alokacji PPA, a także wyższych kosztów finansowych związanych z zaciągnięciem długu na sfinansowanie akwizycji Invia Group – podkreśliła spółka w raporcie.
Skonsolidowany raport grupy kapitałowej wskazuje, że przychody ze sprzedaży wzrosły w III kwartale o 65 proc. do 722,2 mln zł. Skorygowana EBITDA zwiększyła się o 57 proc. do 241,6 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł w III kwartale 158,7 mln zł i był o 40 proc. wyższy niż rok wcześniej.
Po dziewięciu miesiącach przychody ze sprzedaży rosły o 40 proc. do 1,63 mld zł, a przychody gotówkowe ze sprzedaży zwiększały się o 41 proc. do 1,61 mld zł. Skorygowana EBITDA wyniosła 449,3 mln zł, co oznacza wzrost o 34 proc. Zysk operacyjny zwiększył się o prawie 9 proc. do 219,6 mln zł. Wynik na działalności finansowej w pierwszych 9 miesiącach był ujemny, na poziomie -69,9 mln zł, w porównaniu do 45,6 mln zł w porównywalnym okresie 2024 r. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 96,6 mln zł, w porównaniu do 110,9 mln zł rok wcześniej.
- Był pod negatywnym wpływem kosztów o charakterze jednorazowym (zwłaszcza jednorazowych kosztów związanych z działaniami w obszarze fuzji i przejęć oraz restrukturyzacji zatrudnienia w Invia Group), a także rozpoznanej wyższej amortyzacji (PPA) oraz wyższych kosztów finansowych związanych z zaciągnięciem długu na sfinansowanie akwizycji Invia Group - wskazała spółka.
