Jednostkowe przychody ze sprzedaży produktów w okresie styczeń–lipiec wyniosły 72,1 mln zł i o ok. 5 proc. przekroczyła założenia przyjęte w budżecie spółki na rok 2006, poinformował zarząd Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych (WSiP). Są jednocześnie o ok. 5,5 proc. niższe od osiągniętych w tym samym okresie ubiegłego roku.
- Zgodnie z planem na rok 2006 sprzedaż w pierwszych siedmiu miesiącach roku 2006 była niższa niż w pierwszych siedmiu miesiącach roku 2005 i powinna zostać zrekompensowana w sierpniu i wrześniu – głosi komunikat WSiP.
Zarządu WSiP wskazuje, że spadek sprzedaży produktów w omawianym okresie ma związek z planami Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczącymi obniżenia cen podręczników oraz ze zmianą polityki handlowej spółki wobec odbiorców w 2005 r. W marcu, kwietniu i maju ubiegłego roku dla największych odbiorców zorganizowana została promocja sprzedażowa premiująca zakupy dodatkowymi rabatami. MD