Dla naukowców i uczelni, takich jak Szkoła Główna Handlowa, program jest cennym doświadczeniem, które pozwala łączyć teorię z praktyką. Profesor Anna Dąbrowska z SGH zaznacza, że możliwość obserwacji realnych problemów i innowacji w biznesie jest kluczowa dla nowoczesnego kształcenia, a wiedza ta jest następnie przekazywana studentom i doktorantom. Choć transfer wiedzy między nauką a biznesem w Polsce bywa trudny, program #NestleDlaNauki skutecznie skraca tę drogę. Z perspektywy studentów i doktorantów, uczestnictwo jest szansą na wykazanie się kreatywnością i wdrożenie pomysłów, które mają realną szansę na implementację, co jest nieocenionym atutem na rynku pracy.
Program składa się z dwóch głównych części. Pierwsza to Ideathon, skierowany głównie do studentów, który w tegorocznej edycji skupił się na edukacji konsumentów w zakresie oszczędzania wody w regeneratywnym łańcuchu żywnościowym. Udział wzięło szesnaście zespołów z jedenastu różnych uczelni. Zwycięski projekt dotyczył innowacyjnego wykorzystania tlenku tytanu do odzyskiwania i ponownego spożytkowania wody ze ścieków domowych. Studenci mają tu możliwość mentoringu ze strony czołowych menedżerów Nestlé i ekspertów akademickich, otrzymując konkretny feedback i wsparcie merytoryczne, w tym pomoc w komercjalizacji pomysłu przez Foodtech.ac.
Drugą częścią jest konkurs grantowy, który rusza w styczniu i jest skierowany do studentów i doktorantów, oferując granty w wysokości w sumie osiemdziesięciu tysięcy złotych na sfinansowanie badań naukowych i publikacji związanych z tematyką śladu wodnego. W poprzedniej edycji przyznano dwa takie granty. Ta część programu kładzie nacisk na bardzo mocny naukowy aspekt i ma na celu dostarczenie innowacji, które mogą napędzać postęp w danym obszarze. Program #NestleDlaNauki stanowi zatem doskonały przykład, jak synergia nauki i biznesu może przyczyniać się do wypracowywania innowacyjnych, społecznie odpowiedzialnych i prośrodowiskowych rozwiązań.
Partnerem publikacji jest Nestlé Polska

