Wydatki reklamowe związane z mundialem przekroczą 1 mld dolarów

(Paweł Kubisiak)
opublikowano: 2006-04-11 10:51

Przychody z działalności reklamowej i promocyjnej związanej z mundialem w Niemczech przekroczą miliard dolarów, co uczyni tę imprezę jednym z największych przedsięwzięć marketingowych w historii sportu. Takie prognozy opublikował dom mediowy ZenithOptimedia.

Przychody z działalności reklamowej i promocyjnej związanej z mundialem w Niemczech przekroczą miliard dolarów, co uczyni tę imprezę jednym z największych przedsięwzięć marketingowych w historii sportu. Takie prognozy opublikował dom mediowy ZenithOptimedia.

ZenithOptimedia przewiduje, że najwięksi reklamodawcy na świecie wydadzą ponad miliard dolarów, inwestując w reklamę prasową, telewizyjną i zewnętrzną. Zdaniem analityków na wzrost inwestycji reklamowych wpływa korzystna lokalizacja tegorocznych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej.

Z Europy pochodzą cztery z pięciu największych koncernów reklamujących się w związku z imprezą. Analitycy szacują, że mundial spowoduje wzrost rynku reklamowego na świecie o 6,2 proc. Dla porównania wzrost w ub.r. wyniósł 5,2 proc.

PRESSERWIS