Wygrani i przegrani branży sprzętu medycznego

Producenci sprzętu medycznego podzielili się na wygranych i przegranych w wyniku pandemii. Jest to dobrze widoczne też na GPW w Warszawie, po takich spółkach jak Mercator czy Medicalgorithmics. Jakie perspektywy stoją przed „wygranymi” i „przegranymi” branży?

W Polsce najbardziej spektakularnym przykładem pandemicznego wzrostu wyceny jest Mercator Medical. Spółka produkująca jednorazowe rękawica i inne sprzęty medyczne jednorazowego użytku zanotowała w 2020 r. największe wzrosty przychodów, zysków i kursu akcji na całej GPW w Warszawie. Akcje spółki na początku roku wyceniane były na 10,8 zł, na koniec roku na 422 zł, a w samym szczycie notowań było to nawet 610 zł. W ciągu 2020 r. kapitalizacja spółki wzrosła więc ponad 3800 proc., a biorąc pod uwagę bieżącą ceny akcji (ok. 240 zł) daje to wciąż imponujący wzrost rzędu ponad 2100 proc. Taka wycena spółki sprawiła, że weszła ona w marcu br. w skład indeksu WIG20.

book icon
Treść dostępna dla subskrybentów pakietu Premium
Premium
Zyskaj dostęp do analiz i danych
Zostań subskrybentem Premium już teraz!
Analizy PB
Nowy klient
Premium Offer
POZNAJ PB PREMIUM
ARTYKUŁY + ANALIZY + DANE
129 zł 12,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące*
WYBIERZ
* każdy kolejny miesiąc 129,00 zł
Rabat 36%
Premium Offer
CZYTAJ PRZEZ CAŁY ROK
ARTYKUŁY + ANALIZY + DANE
990 zł / rok
Oszczędź 558 zł
WYBIERZ