Żabka ma już 100 sklepów Froo w Rumunii

Łukasz RawaŁukasz Rawa
opublikowano: 2025-06-12 13:21

Giełdowa sieć sklepów convenience właśnie otworzyła setny sklep Froo w Rumunii. Na osiągnięcie tego celu potrzebowała roku.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jak szybko rozwija się należąca do Grupy Żabka sieć Froo
  • jak działa model biznesowy Froo
  • jak Żabka kształtuje ofertę w rumuńskich sklepach
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Sieć Froo, będąca odpowiednikiem Żabki w Rumunii, ma już sto placówek zlokalizowanych w największych miastach: Bukareszcie, Pitești i Konstancy. Placówki są zlokalizowane głównie przy ruchliwych ulicach i na osiedlach mieszkaniowych.

Z danych udostępnionych przez firmę wynika, że od czerwca ubiegłego roku Froo otwierało średnio jeden sklep co trzy dni. W tym czasie klienci kupili już ponad milion hot dogów i 600 tys. kaw. Przedstawiciele Grupy Żabka uważają, że koncept convenience, dobrze znany z polskich realiów, również w Rumunii trafia na podatny grunt.

– W ciągu roku uruchomiliśmy 100 placówek. To dopiero początek naszej drogi. Budujemy fundament pod długoterminową obecność na rynku rumuńskim – mówi Anna Grabowska, wiceprezeska Żabki i szefowa Zabka International.

Ekspansję Froo na rumuńskim rynku poprzedziło przejęcie przez Żabkę lokalnego dystrybutora DRIM Daniel Distributie. To on odpowiada za logistykę i dostawy do sklepów. Asortyment Froo w przeważającej części stanowią produkty rumuńskich producentów – według firmy ponad 80 proc. oferty pochodzi od lokalnych dostawców. Resztę uzupełniają międzynarodowe i polskie brandy, w tym marki własne, takie jak Tommy Bites czy Foodini.