Wady Dźwiękowego Systemu Ostrzegania są jednym z kluczowych czynników uniemożliwiających uzyskanie pozwolenia na użytkowanie hali odlotów Terminalu 2 i pirsu północnego. Inspektorzy Państwowej Straży Pożarnej sześciokrotnie przystępowali do odbioru obiektu, wyjaśnia PPL.
Strażacy dotychczas wydawali negatywne opinie, a jednym z najpoważniejszych zastrzeżeń był nieprawidłowo funkcjonujący DSO. Inspekcje Straży Pożarnej wykazały, że komunikaty o zagrożeniu pożarowym emitowane przez system są zagłuszane przez wentylatory uruchamiane w momencie ogłoszenia alarmu pożarowego.
Teraz system jest już skompletowany i gotowy do testów - zapewniło biuro prasowe PPL.
Zdaniem cytowanego w komunikacie zastępcy dyrektora biura rozbudowy lotniska na Okęciu, tempo montażu głośników wskazuje, "że Terminal 2 będzie gotowy do obsługi pasażerów przed datą objęcia lotniskowych przejść granicznych wymogami Traktatu z Schengen, czyli przed końcem marca".
W końcu stycznia PPL poinformowało, że firma Siemens dokończy budowę systemu bezpieczeństwa w Terminalu 2. Wykonawca dokończy m.in. instalację elementów systemu, których montaż rozpoczęło jeszcze - jako podwykonawca - konsorcjum Ferrovial-Budimex-Estudio Lamela. Siemens opracuje także projekt wykonawczy systemu, a w przyszłości zajmie się również konserwacją i serwisem dostarczonych urządzeń.
"Prace zostaną rozpoczęte wkrótce, tak aby do 28 marca system przeszedł wymagane testy i sprawnie działał" - poinformowano w komunikacie.
W październiku ub.r. PPL odstąpiło od umowy z konsorcjum na budowę Terminalu 2. Głównym powodem było stanowisko Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej, która nie zaakceptowała rozwiązań proponowanych przez konsorcjum.
 Dzięki nowemu terminalowi z warszawskiego lotniska będzie mogło skorzystać 12 
mln pasażerów rocznie. Powierzchnia nowego terminalu wynosi 110 tys. m kw., 
czyli ponad dwa razy więcej niż "starego" Terminalu 1