Zapisy na spółki Multimedia Polska dla inwestorów indywidualnych odbędą się w dniach 27 października - 2 listopada. Z emisji nowych akcji spółka planuje pozyskać ok. 300 mln zł; oprócz tego będzie sprzedawać akcje istniejące, a o ich ostatecznej liczbie poinformuje 2 listopada.
Obecnie kapitał zakładowy MM wynosi 136.912.273 i ma zostać podwyższony do kwoty nie wyższej niż 181.000.001 zł poprzez emisję nie więcej niż 44.087.728 akcji.
Do inwestorów detalicznych ma trafić ok. 15% całej oferty. Inwestorzy ci będą mogli składać zapisy wyłącznie na akcje istniejące.
Budowa księgi popytu dla inwestorów instytucjonalnych, która rozpoczyna się w poniedziałek, zakończy się 2 listopada. Także 2 listopada zostanie opublikowana cena emisyjna i ustalona ostateczna liczba oferowanych akcji. Zapisy dla inwestorów instytucjonalnych przewidziano na 3-6 listopada.
Dotychczasowy główny akcjonariusz, Emerging Ventures Ltd., zachowa ponad 50% akcji spółki. Obecnie ma on 91% kapitału. Natomiast wszystkie swoje akcje sprzeda ABN Amro, który ma obecnie 6,22%.
Spółka chce pozyskać 300 mln zł, z czego ok. 60-70 mln planuje przeznaczyć na inwestycje związane z wprowadzeniem telewizji cyfrowej w sieciach kablowych, 100 mln zł – na spłatę zadłużenia, a pozostałe środki – na przejęcia.
„Rozważamy wiele transakcji, rozmawiamy z przedstawicielami spółek na terenie Polski. To jest potencjał 140-150 tys. klientów” – powiedział prezes MM Andrzej Rogowski podczas poniedziałkowej konferencji prasowej.
Prezes zapowiedział, że TV cyfrowa pojawi się prawdopodobnie od marca 2007 roku.
Koordynatorami oferty są CA IB, UBS Investment Bank i CDM Pekao SA oraz BM Banku BPH. Oferującym jest CA IB.
MM nie publikuje prognoz.
„Są raporty analityczne, które mówią o wzrostach organicznych o 25%. Dotyczą lat przyszłych” – powiedział jedynie Rogowski.
W I półroczu 2006 roku spółka odnotowała 25,6 mln zł zysku netto, 40 mln zł zysku operacyjnego 89,2 mln zł EBITDA oraz 186,7 mln zł przychodów.
Multimedia to operator telewizji kablowej i dostawca usług telefonicznych oraz szerokopasmowego internetu. W swojej strategii planuje rozwój usług pakietowych (triple play – łączących telewizję kablową, szerokopasmowy internet oraz telefonię stacjonarną), wejście na rynek telewizji cyfrowej i MVNO oraz przejęcia innych operatorów.