Zbigniew Szafrański szefem rady nadzorczej spółki Centralny Port Komunikacyjny

PAP
opublikowano: 2024-04-18 18:44

Zbigniew Szafrański został przewodniczącym rady nadzorczej spółki Centralny Port Komunikacyjny - wynika z informacji na stronie CPK. Pełnomocnik Rządu ds. CPK, działający jako Zgromadzenie Wspólników CPK powołał też do rady Mikołaja Gossa.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Jak poinformowała spółka, Goss będzie pełnił funkcję wiceprzewodniczącego. Trzecim członkiem rady pozostaje Magdalena Jaworska-Maćkowiak. Jak informuje CPK, Mikołaj Goss to wieloletni pracownik Politechniki Warszawskiej, wykładowca, m.in. prawa gospodarczego, prawa geologicznego i górniczego. Jest autorem licznych artykułów oraz prac zbiorowych z zakresu prawa administracyjnego i gospodarczego, w tym współautorem najnowszego komentarza do Prawa budowlanego. Obecnie wykłada na Uczelni Łazarskiego.

Szafrański w radzie nadzorczej CPK zasiada od 5 lutego 2024 r., kiedy został powołany przez zgromadzenie wspólników. Magdalena Jaworska-Maćkowiak jest w radzie od 17 stycznia. Razem z nią do rady powołano wtedy Filipa Czernickiego, Andrzeja Ilkowa i Adama Sanockiego. Od tego czasu Czernicki wygrał konkurs na prezesa CPK, Ilków został prezesem Polskich Portów Lotniczych, a Sanocki - członkiem zarządu tej spółki.

CPK jest w 100-proc. własnością Skarbu Państwa. Spółka została powołana do przygotowania i realizacji Programu wieloletniego Centralnego Portu Komunikacyjnego, obejmującego m.in. budowę nowego lotniska centralnego dla Polski oraz inwestycji towarzyszących - m.in. linii kolejowych, dróg ekspresowych i autostrad.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które powinny umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.