- Znak “made in Germany” z pewnością dzięki temu sukcesowi zyskał na wartości. Zwycięstwo przełoży się na wzmocnienie niemieckiego eksportu – powiedział Christian Boellhoff, dyrektor zarządzający w instytucie badawczym Prognos.
Największa gospodarka Europy, jest trzecim pod względem wielkości eksporterem na świecie, za Chinami i USA. Sukces takich gigantów jak Mercedes-Benz, Adidas czy Siemens sprawiły, że wartość sprzedanych zagranicę towarów sięgnęła w ubiegłym roku 1,09 bln EUR, zaledwie 2 mld EUR poniżej rekordu z 2012 r.
Adidas, oficjalny sponsor drużyn Niemiec i jego przeciwnika w finale Mistrzostw Świata, Argentyny, zyskał miano „najbardziej widocznej marki” podczas tegorocznego mundialu.
- Mistrzostwa Świata to nasz ogromny sukces na wielu płaszczyznach. Zyski z tegorocznej sprzedaży sięgnęły 2 mld EUR – zauważa Markus Baumann, Senior Vice President, adidas Football.
Notowania Adidasa rosły w poniedziałek rano na giełdzie we Frankfurcie o ponad 2 proc.
Futbolowe sukcesy Niemiec od dłuższego czasu zbiegają się z okresami gospodarczego prosperity kraju. W 1954 r. zwycięstwo nad Węgrami rozpoczęło okres powojennego politycznego i ekonomicznego ożywienia kraju i poprawiło morale pokonanego kraju.
Zwycięski medal z 1974 r. przypada na koniec osłabienia gospodarki kraju. Rok później Niemcy zostały jednym z państw założycielskich G6, grupy najbardziej uprzemysłowionych państw świata, która następnie została rozszerzona o Kanadę i Rosję.

