Zwycięstwo Niemiec wzmocniło markę "made in Germany"

KŁ, Bloomberg
14-07-2014, 12:52

Zwycięstwo w Mistrzostwach Świata sprawiło, że każdy z piłkarzy niemieckiej drużyny wzbogacił się o 300 tys. EUR, ale oni jedni się wzbogacili. Zyskała również marka „made in Germany”, informuje Blomberg.

- Znak “made in Germany”  z pewnością dzięki temu sukcesowi zyskał na wartości. Zwycięstwo przełoży się na wzmocnienie niemieckiego eksportu – powiedział Christian Boellhoff, dyrektor zarządzający w instytucie badawczym Prognos.

Największa gospodarka Europy, jest trzecim pod względem wielkości eksporterem na świecie, za Chinami i USA. Sukces takich gigantów jak Mercedes-Benz, Adidas czy Siemens sprawiły, że wartość sprzedanych zagranicę towarów sięgnęła w ubiegłym roku 1,09 bln EUR, zaledwie 2 mld EUR poniżej rekordu z 2012 r.

Adidas, oficjalny sponsor drużyn Niemiec i jego przeciwnika w finale Mistrzostw Świata, Argentyny, zyskał miano „najbardziej widocznej marki” podczas tegorocznego mundialu.

- Mistrzostwa Świata to nasz ogromny sukces na wielu płaszczyznach. Zyski z tegorocznej sprzedaży sięgnęły 2 mld EUR – zauważa Markus Baumann, Senior Vice President, adidas Football.

Notowania Adidasa rosły w poniedziałek rano na giełdzie we Frankfurcie o ponad 2 proc.


Futbolowe sukcesy Niemiec od dłuższego czasu zbiegają się z okresami gospodarczego prosperity kraju. W 1954 r. zwycięstwo nad Węgrami rozpoczęło okres powojennego politycznego i ekonomicznego ożywienia kraju i poprawiło morale pokonanego kraju.

Zwycięski medal z 1974 r. przypada na koniec osłabienia gospodarki  kraju. Rok później Niemcy zostały jednym z państw założycielskich G6, grupy najbardziej uprzemysłowionych państw świata, która następnie została rozszerzona o Kanadę i Rosję.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KŁ, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

/ Zwycięstwo Niemiec wzmocniło markę "made in Germany"