Czytasz dzięki

Żywiec zapowiada wzrost wyników, szacuje dynamikę rynku na 3-4 proc.

Internet Securities
opublikowano: 07-09-2005, 15:27

Rynek piwa może w 2005 roku wzrosnąć o około 3-4% wobec wzrostu zaledwie o 1,4% w roku 2004 roku i 4,6% w 2003 roku, szacuje nowy prezes Grupy Żywiec Hans van Zon.

Rynek piwa może w 2005 roku wzrosnąć o około 3-4% wobec wzrostu zaledwie o 1,4% w roku 2004 roku i 4,6% w 2003 roku, szacuje nowy prezes Grupy Żywiec Hans van Zon.

„W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku rynek wzrósł o 4,2% dzięki bardzo dobrej, ciepłej pogodzie, zatrzymaniu wzrostu cen i wyższym wydatkom Polaków na piwo” – powiedział van Zon podczas środowej konferencji prasowej.

„Sądzimy, że w całym 2005 roku rynek piwa wzrośnie o 3-4%” – dodał.

Grupa Żywiec chce kontynuować wzrostowy trend wyników, koncentrować się na umacnianiu portfela marek oraz sieci sprzedaży, powiedział w środę prezes Żywca Hans van Zon.

„Chcemy kontynuować umacnianie sieci sprzedaży, kontynuować inwestycje w nasze brandy Kujawiak, Królewskie i dalej rozwijać markę Warka oraz segment ‘specialties’, czyli sprzedawane przez Grupę piwa m.in. Murphy’s, Paulaner czy Hevelius” – powiedział van Zon podczas konferencji prasowej.

„Będziemy też nadal chcieli poprawiać nasze wyniki i na tym się koncentrować. Inwestycje pozwolą nam wykorzystać nasze możliwości bardziej efektywnie. Jeżeli warunki makroekonomiczne pozostaną takie, jak są, i nie pogorszą się, to powinniśmy utrzymać obecny trend naszej działalności” – dodał.

Prezes nie podał wielkości inwestycji, zaś dyrektor finansowy Viktor Mautner Markhof powiedział dziennikarzom po konferencji, że inwestycje będą na „nieco niższym poziomie niż ubiegłoroczne”. W roku 2004 sięgnęły one ok. 300 mln zł.

W pierwszym półroczu skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Żywiec wyniosły 1,35 mld zł, czyli o 2% więcej niż rok wcześniej, zaś skonsolidowany zysk netto wzrósł o 5% do 142 mln zł.

Prezes powiedział w środę, że wzrost wyników finansowych jest efektem m.in. prowadzonej polityki redukcji i optymalizacji kosztów, a także optymalizacji wydatków marketingowych.

„Wyniki są oparte na konsekwentnym rozwoju całej grupy i długofalowej budowie silnego portfela marek we wszystkich ważnych segmentach rynku” – powiedział van Zon.

Dodał jednak, że na słabszą dynamikę sprzedaży wpływ miało znaczne zmniejszenie się segmentu piw mocnych, w których Żywiec ma duży udział.

Łącznie w pierwszym półroczu 2005 Grupa Żywiec, do której należy sześć browarów, sprzedała 4,8 mln hektolitrów piwa i miała ok. 33,5% udziału w rynku.

Głównym udziałowcem Grupy Żywiec jest holenderski koncern Heineken International Beheer BV. W skład grupy wchodzą browary w Żywcu, Warce, Elblągu, Leżajsku, Cieszynie oraz Bydgoszczy.

Flagowe marki produkowane przez Grupę Żywiec to: Żywiec, Warka Jasne, Strong, Tatra i Królewskie. Pozostałe to m.in. Brackie, Leżajsk oraz Specjal czy Kujawiak.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane