Michał Kiciński Przedsiębiorcą Roku 2011

DI
opublikowano: 2012-01-14 21:30

Nasi czytelnicy wybrali Przedsiębiorcę Roku 2011. Tytuł zdobył Michał Kiciński z CD Projekt.

Michał Kiciński zdobył 28 proc. wszystkich oddanych głosów i nagrodę Wektora dla Przedsiębiorcy Roku 2011. Współzałożyciel potentata rynku gier komputerowych wyprzedził Dariusza Sapińskiego, który kieruje mlecznym imperium Mlekovita (16 proc.) i Rafała Brzoskę (15 proc.), prezesa grupy Integer.pl, głównego rywala Poczty Polskiej.

Michał Kiciński - CD Projekt
Michał Kiciński - CD Projekt
None
None

Wektory to nagrody przyznawane przez organizację Pracodawcy RP. Dziesiątkę kandydatów wybrała nasza redakcja. Do 31 grudnia na najlepszych głosowali czytelnicy i internauci „Pulsu Biznesu”. Oddano 21 744 głosy, czyli znacznie więcej w porównaniu z 6 tys. w ubiegłym roku, kiedy wygrał Leszek Czarnecki.

Czołowa trójka głosowania na Przedsiębiorcę Roku 2011 (wraz z uzasadnieniem nominacji)

Michał Kiciński - CD Projekt 28 proc.

To przykład globalnego sukcesu polskiej firmy. CD Projekt Red, warszawski producent gier komputerowych, w tym roku wypuścił na rynek drugą część gry „Wiedźmin”, którą na całym świecie kupiło ponad 1 mln osób. Spółka zapowiada, że to nie koniec światowej ekspansji. Zgodnie z nową strategią w ciągu kilku lat chce awansować do czołówki największych na świecie producentów gier. Jeśli jej się uda, to w końcu Polska może doczekać się marki, która będzie rozpoznawalna w każdym miejscu globu.

Dariusz Sapiński - Mlekovita 16 proc.

Za konsekwencję w konsolidacji branży mleczarskiej, skuteczność w zarządzaniu dużą spółdzielczą grupą kapitałową, szybki rozwój firmy, sukcesy w eksporcie i osiągnięcie czołowej pozycji w polskiej branży mleczarskiej, mocniejszej niż międzynarodowe koncerny.

Rafał Brzoska - Integer.pl 15 proc.

Założyciel największego rywala Poczty Polskiej ma za sobą kolejny udany rok. Firma rośnie i w Polsce jej już za ciasno. Jest już na pięciu rynkach zagranicznych, a w ciągu najbliższych lat zamierza rozlokować 16 tys. Paczkomatów. I to nie byle gdzie, bo m.in. w Chile, Arabii Saudyjskiej, Hiszpanii czy Rosji. Wyda na to 350 mln EUR.

Zobacz też wyniki Gospodarczych Malin>>