pb.pl
w schowku Tylko dla zalogowanych czytelników
zaloguj się
lub zarejestruj
dodaj do schowka

Pracownicy Amber Gold tracą cierpliwość

KUP LICENCJĘ
Dawid Tokarz
Pin It email print

Gdański parabank Amber Gold (AG) ma problemy nie tylko z wypłatami pieniędzy dla klientów z zakończonych lokat, ale i z wypłacaniem wynagrodzeń dla pracowników.

 

Jako pierwszy informację o tym podał kilka dni temu "PB". Dziś publikujemy zapis dyskusji pracowników AG, jaka wczoraj miała miejsce w sieci intranetowej gdańskiej firmy:

Szanowni Państwo,
w związku z pojawiającymi się pytaniami dotyczącymi wynagrodzeń za pracę za miesiąc lipiec 2012 r. uprzejmie informuje, iż przelewy wynagrodzeń  w dniu dzisiejszym zostały zrealizowane.
Pozdrawiam,
Alicja K.
Kierownik Działu Personalnego i Wynagrodzeń

Szanowni Państwo,
Otrzymałam potwierdzenie od Zarządu Spółki o realizacji wynagrodzeń
Do końca dzisiejszego dnia wszyscy Państwo otrzymacie potwierdzenia wykonania transakcji
Z poważaniem
Joanna T.
Dyrektor Departamentu Operacji

Szanowni Państwo
W nawiązaniu do poniższej wiadomości zapewniamy, że wynagrodzenie za miesiąc lipiec 2012 zostało zrealizowane. W dniu dzisiejszym jest sukcesywnie księgowane na Państwa kontach.
Pozdrawiam
Małgorzata G.
Dyrektor Departamentu Zasobów Ludzkich

Ja osobiście dostałem pieniądze za miesiąc lipiec, ale morale reszty oczekujących pracowników nie są dobre jak moje. Morze warto by było utworzyć jakieś miejsce w którym osoby które otrzymały wynagrodzeni mogły by się wpisać. Byśmy mieli pewność że wynagrodzenie rzeczywiście jest dociera do pracowników.  


Myśle ze troche cierpliwości nie zaszkodzi, jeden dzien, dwa czy to tak naprawdę duzo ?   wiem ze przelewy napewno wyszły i sukcesywnie beda ksiegowane co zreszta sie dzieje u Naszych kolegów. Spokojnie prosze Was wszyskich bo to my tworzymy ta firmę.
Wojciech P.

Osobiście, wynagrodzenie otrzymałem.
Wśród podległych mi pracowników, wynagrodzenie otrzymała tylko jedna osoba.
Czy dwa dni to dużo? To tak jak z pełnością szklanki. Dla jednych tylko pół dla drugich aż pół. W przypadku gdy, do zapłacenia jest rata kredytu hipotecznego nie liczy się dla banku czy klient spóźnił się jeden dzień czy więcej.
Historia w BIK jest bezlitosna i na wiele lat. Potem rusza windykacja, komornik itp.

Drogi kolego Wojtku powiedz mi co mam powiedzieć dziecku, które chce żebym kupiła jej coś słodkiego? Że nie mam na to pieniędzy bądź cierpliwa!? Jesteś jednym ze szczęściarzy, który dostał wynagrodzenie o ile je dostałeś…  Z tego co kojarzę pracujesz w dziale inwestycji jako Kierownik ds. ekspansji więc nie masz bezpośredniego kontaktu z klientem i nie jesteś narażony na bardzo przykre obelgi . Jesteśmy wyzywani od złodziei itd. ale na forum tego nie przytoczę… Od początku lipca nastawiamy głowę klientom tłumacząc się, że to tylko problemy techniczne. Masz rację tworzymy firmę Amber Gold i do tej pory staliśmy na posterunku broniąc dobrego imienia Firmy, a zostaliśmy potraktowani jak nasi klienci


Witam wszystkich, podzielam zdanie kolegi Wojtka, proszę wszystkich o spokój. Ja również nie otrzymałem wynagrodzenia jak Pani Katarzyna,  zachowuje spokój.  Proszę Was  o cierpliwość. Nie chcę przytaczać swoich problemów osobistych, ale również jestem w takiej sytuacji.

Kasiu zgadzam się z Toba. Informacja we wtorek była jasna - wynagrodzenia zostały wysłane. Przelewy są wysyłane sesjami elixir - powinny zatem być zaksięgowane następnego dnia max w 3 sesji. Jeżeli tyle osób nie otrzymało wynagrodzenia to oznacza, ze pieniądze nie zostały wysłane zgodnie z komunikatem. Resztę pozostawiam bez komentarza. Moi ludzie nie mają do tej pory wynagrodzenia.


Nastroje są bardzo nerwowe i zdaję sobie z tego sprawę. Taką sytuację miałem w poprzedniej firmie co miesiąc i wiem jak się czułem. Teraz niestety przypomniały mi się taki czasy, nerwy mi puściły i piszę . . .
. . . mi płatność rat minęła z dniem 31-07-2012 i  niestety „Historia w BIK jest bezlitosna i na wiele lat” . . . jest mi z tego powodu bardzo przykro . . . trudno mi uwierzyć w emaila od Pani G. z dnia 31-07-2012 gdzie zapewniano nas iż „przelewy wynagrodzeń  w dniu dzisiejszym zostały zrealizowane” , Pani Małgorzato może Pani mi powie jak mam w to wierzyć skoro od Pani emaila minęło 7 księgowań w moim banku a ja środków nadal nei mam na koncie a przybywają mi do zapłacenia tylko odsetki od kredytów? . . .
Koleżanka z Oddziału z którą pracuje ma konto w innym banku ale księgowania mamy o innej porze do niej dotarła wypłata dzisiaj po 15:00 a ja nadal nie mam . .  jestem rozczarowany, rozgoryczony . . .
. . . nie mam dziecka ale mam żonę i wczoraj było mi na tyle wstyd że nie potrafiłem spojrzeć jej w oczy i nie wróciłem na noc do domu bo jak to można w dzisiejszych czasach, że mężczyzna który utrzymuje rodzinę nie przynosi wypłaty na czas . . .
. . . nie śpię po nocach jestem wyzywany przez klientów mam stany lękowe i ręce mi drżą jak tylko ktoś wejdzie do oddziału, czekam aż dostanę po twarzy . . .
. . . tak naprawdę jesteśmy pierwszą linia oporu bo to my świecimy przed klientami oczami , jesteśmy wyzywani od „k...w, c....w i złodziei, oszustów”, to my będziemy chodzić później ulicami naszych miast i napotkamy tych ludzi na ulicy, ja nie będę potrafił spojrzeć im twarz . . . a traktuje się nas jak się traktuję . . . zawiodłem się.
Kolega Piotr prosi o cierpliwość, ja jej już nie mam.
Kolega Marcin ma rację, że pieniądze powinny być zaksięgowane w ciągu trzech sesji . . . minęło 7 . . . nadal nie mam środków na koncie . . . żenada
W tym wszystkim chciałbym podziękować swojej Pani Kierownik i dziewczynom z którymi współpracuję w regionie bo to Wy trzymacie mnie kochane przy życiu – zawodowym oczywiście J

Szanowni Państwo,
Proszę o cierpliwość. Przelewy z wynagrodzeniami wyszły. Jestem przekonana o tym, ze lada chwila do Państwa dotrą.
W chwili obecnej jesteście Państwo pod ogromna presja i to rozumiem, jednak aby sytuacja mogła sie wyjaśnić potrzebny jest czas. I tylko o niego w chwili obecnej prosimy.
Nagonka medialna moze powodować u Państwa panikę, Jednak abyśmy mogli działać sprawnie potrzebujemy Państwa wsparcia. Brak Państwa wsparcia w chwili obecnej powoduje, ze odrywamy się od  założonych działań.
Przepraszam Państwa, że taka sytuacja ma miejsce, ale zaręczam, że nie jest ona spowodowana z naszej winy lub celowego działania.
Pozdrawiam,
Katarzyna Plichta
Przewodniczący Rady Nadzorczej
Amber Gold Sp. z o.o.

Jak mam czekać i za co mam żyć- ciężko pracowałam zresztą jak Wy wszyscy- wyrobiłam plan i z utęsknieniem czekałam na pensję , premię i co?
Zapłaciłam 2000 zł zaliczki za wakacje na, które nie pojadę, ale zaliczki nikt mi nie zwróci, z czego mam zapłacić za mieszkanie, z czego ratę kredytu?
Za co mam jeździć do pracy? Oczekuje się od nas lojalności a co z nami? Narażeni od miesiąca jesteśmy na groźby Klientów, na obelgi, wstyd i strach z jakim idziemy do pracy jest okropny, zaufanie Klientów na które pracujemy od początku odbierane nam brutalnie.
Pokochałam ta pracę i oddałam się jej całym sercem i co mam w zamian?
Panie Prezesie tak nie można- pracują dla Pana FANTASTYCZNI LUDZIEto broń o jakiej marzy każdy przedsiębiorca- proszę tego nie niszczyć, staliśmy za Panem murem, walczyliśmy i nadal walczymy bo dla nas ta firma miała przyszłość, ale nie mamy już sił…chęci…nadziei…czujemy się oszukani… zawiódł Pan ludzi, którzy Panu zaufali.

Szanowny Wojtku,
Zadziwiasz mnie i to bardzo. Z tego co wiem, dotąd byłeś największym Outsiderem, a tu nagle uderzenie w nutę współpracy i solidarności Zespołu.
Być może Twoje intencje są pozytywne, być może...
Mało rozsądnym jest próba uspokojenia ludzi w chwili gdy ich wynagrodzenia stoją pod znakiem zapytania już od dwóch dni.
Za każdy przepracowany dzień, za każdą przepracowaną godzinę należą się Im słowa podziękowania i uznania, a nie próba uspokojenia.

Ja mam również dość czekania ka własne pieniądze, uspokajania się i trzymania nerwów na wodzy. Zachowanie spokoju i opanowanie dzisiaj nie wychodzi i to wszystkim.
Jak ja mam się uspokoić jak dzisiaj mieliśmy problemowego klienta w Oddziale użycie pilotów napadowych nie skutkowało, wręcz dzwonił do nas solid i pyta się nas co się dzieje, ilu mamy pracowników na jednostce w chwili obecnej. Każą mi przed użyciem pilota dzwonić do kierowniczki i do biura bezpieczeństwa a dopiero później użyć pilota. Przecież to jest jakaś paranoja. Na całe szczęście w jednostce był u nas ochroniarz z ch i był z nami cały czas. Zanim przyjechał solid to klient wyszedł z ochroną ch na szczęście dobrowolnie. Jakiekolwiek prośby z stronę klienta o uspokojenie się czy tez prośba o opuszczenie oddziału nie skutkowały. Panowie z solidu poinformowali mnie, że każda godzina postoju kosztuje 500 zł + vat. A co mnie to interesuje!!!!!!!!!!!!! Jaka mam pewność, że ten klient zaraz po odejściu ochrony nie wróci, a ochrona przyjedzie znowu po jakimś czasie?
Spokój mam zachować, że wypłaty nie mam na koncie.
Spokój mam zachować w trakcie rozmowy z klientami.
Spokój mam zachować jak mam szaleńca w oddziale a ochrona sprawdza co się dzieje.
Spokój mam zachować wychodząc z pracy, bo nie wiem czy ktoś mi nie walnie w głowę.
Spokój mam zachować chodząc po mieście.
Może już dość tego zachowywania spokoju!!!!!!!!!!!!!!!
Spokojnie informuję, że spokoju już nie mogę dłużej zachować.

Nie mogłam nie dopisać czegoś od siebie…
Też nie otrzymałam wypłaty, też czekam. Pracowałam dosłownie podwójnie z cudownymi ludźmi przez cały lipiec widząc ich bezradność, łzy gdy przyjmowali kolejne obelgi w swoim kierunku, strachu przed wyjściem z pracy jak stała telewizja obok, wstyd mówiąc klientom już kolejny raz, że otrzymają swoje pieniądze, wiedząc, że przelew nie został wykonany i nie wiadomo czy będzie, tłumaczenie się czemu nie ma pieniędzy z kredytu gdy umowa została podpisana miesiąc temu. Pomagałam jak mogłam…
Cudowni ludzi, którzy nie otrzymali ciężko, nawet bardzo ciężko zarobionych pieniędzy.
Wojtku, ani jednego dnia nie przeżyłeś z tymi ludźmi razem z nimi to przeżywając, wiec nie pouczaj Nas. To Sprzedaż jest podstawą tej firmy i to my zostaliśmy poddani próbie. To my przyjmowaliśmy audyt gdy na sali sprzedaży krzyczeli ludzie, to my byliśmy atakowani przez prasę, klientów. Ten stres jest nie do zniesienia i nie wiem czy już tylko o spóźnienie wypłaty chodzi…

Witam,
Szanowni Państwo, zwracam się z prośbą o zaprzestanie mailingu.
Jesteśmy w trakcie rozsyłania do Państwa potwierdzeń dokonania transakcji z kwotami wynagrodzenia za 07/2012.
Bardzo proszę Kierowników poszczególnych Działów/Makroregionów/Biur o jak najpilniejsze wysłanie mi nazwisk Pracowników, którzy oczekują na ww. potwierdzenie.
Dziękuję
Pozdrawiam,
Dominika M.
Kierownik Działu Zarządzania Zasobami Ludzkimi

Pani Dominiko
Z pełnym szacunkiem, ale „potwierdzenie” i „zapewnienie” już było niejednokrotnie.
W imieniu Opiekunów z Oddziału Koszalin oraz AG Punktu Atrium w Koszalinie, uprzejmie proszę o wpływy na ich konta – najlepiej sorbnetem lub innym przelewem ekspresowym

Witam.
Pani Dominiko co mi da potwierdzenie przelewu?
Takim przelewem mam zapłacić rachunki, kupić jedzenie?
Ja czekam na pieniądze na koncie na którym ma się znaleźć podstawa + premia sprzedażowa + nadgodziny.

Drodzy Państwo, to już przesada, proszę o zaprzestanie takich emaili, pozostawcie swoją frustrację dla siebie.
Proszę zachować chociaż powagę i spokój. Firma aktualnie przekazuje potwierdzenia.
Jak dotąd Państwo Ufaliście firmie, więc proszę to zachować.
Proszę o zachowanie minimum spokoju i cierpliwości.
Jak pisałem w poprzednim emailu prosiłem o spokój, teraz otrzymaliście informację o potwierdzeniach przelewów. Będą przesłane na Wasze adresy.
Pozdrawiam
Piotr P.
Dyrektor Departamentu Technicznego

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu izamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie Korzystania z Serwisu. Zapoznaj się z regulaminem.

Teksty Polskiej Agencji Prasowej

9 Komentarze

Anka 2012-08-03

To takie niskie...Polski pracownik jest wierny, kiedy pieniądze plyną. Kiedy trzeba ratowac tonący statek (ktory do tej pory zapewnial ci godny byt w trudnych czasach), to nie dość, że się odwroci, to jeszcze podstawi nogę. Pensji nie ma od zaledwie dwoch dni, ale juz nie ma dziecku za co słodyczy (!) kupic, wiec postanowił dolać oliwy do ognia. Nie wspominając, ze publikując takie rewelacje pogrąża stan firmy i przekreśla swoje szanse na wypłatę. Taki czlowiek nie powinien byc juz nigdzie zatrudniony, bo nie ma w nim za grosz lojalności. Ja również pracuję w prywatnej firmie i nigdy nie będę mieć pewności, czy za chwilę nie popadnie w kłopoty. Jednak ta firma dała mi pracę za uczciwe pieniądze, ktore zawsze byly regularnie wyplacane. Minimum godnosci trzeba zachowac.

Augustyn 2012-08-03

"Od początku lipca nastawiamy głowę klientom tłumacząc się, że to tylko problemy techniczne. Masz rację tworzymy firmę Amber Gold i do tej pory staliśmy na posterunku broniąc dobrego imienia Firmy, a zostaliśmy potraktowani jak nasi klienci." To już nie kant, to Kant i jego imperatyw.

Finansista 2012-08-03

Szanowni Pracownicy Amber Gold, Pracowaliście dla oszustów i było to wiadome od samego początku. Nie iestnieją inwestycje, które przynoszą gwarantowane 16% zysku rocznie! Nie iestnieją!! Gdybyście posiadali, zanim się zatrudniliście w Amber Gold, elementarną wiedzę z finansów inwestycyjnych, to wiedzielibyście, że chcecie pracować dla naciągaczy i oszustów. Sami jesteście sobie winni, więc proszę teraz nie lamentować. Cóż znaczy jedna wasza utracona pensja w porównaniu z milionami straconymi przez naiwnych inwestorów, których to często Wy ostatecznie nakłanialiście do inwestycji.

Darek 2012-08-04

Panie Finansista Otóż jest bardzo wiele inwestycji przynoszacych rocznie znacznie więcej niż 20% zysku Osiągają je banki standardem jest w Polsce, że kredytu gotówkowe są udzielane na 20-38% RSO więc nawet jak jakaś część ich nie jest spłacana, to w ogólnej sumie jest jednak zysk dla banku ponad 20% od jednego kredytu problem, czy to są jeszcze banki, czy organizacje lichwiarskie z licencją KNF ?

Maniek 2012-08-04

A więc nie zdążyli przed parabolicznym wzrostem ceny złota. A może to oznacza ze KNF i ABW spodziewaja się parabolicznego wzrostu ceny złota i postanowili działac zanim ono nastapi...

Wiadomości dnia na www.pb.pl


Najlepsze blogi o biznesie

Ranking gorących spółek

0.66 
0.42 
0.38 
0.30 
0.27 

Sekcje

Oferty Pulsu Biznesu