


Najciekawsze zdjęcia tygodnia 39/2025

Inwestor Wojtek dzieli się doświadczeniami. Jest też naszym czytelnikiem, który raz w tygodniu rozwiązuje quiz wiedzy. Dołącz do zabawy i wygraj książkę, podpowiadając redakcji nowe tematy.
Gdy wyceny akcji osiągają historyczne szczyty, pojawiają się również argumenty o nowej rzeczywistości rynkowej. Podczas gdy wielkie firmy technologiczne wydają biliony na sztuczną inteligencję, ostrzega się, że część tych inwestycji nigdy się nie zwróci.
Moda, elektronika, meble – re-commerce obejmuje coraz więcej kategorii i przyciąga więcej klientów. Dynamikę rynku, który jeszcze niedawno uchodził za niszowy, dostrzegają najwięksi gracze i planują rozwój. Allegro zapowiada nowości.
Liczba ofert frachtów rośnie. Kłopoty firm transportowych również. Długi branży na koniec sierpnia 2025 r. były o ponad 200 mln zł wyższe niż rok wcześniej.
Pracodawcy i związkowcy oceniają, że budżet 2026 jest maksymalnie napięty i zupełnie nieodporny na zewnętrzne tąpnięcia.
Kanclerz Niemiec Friedrich Merz wezwał Unię Europejską do rezygnacji z planowanego na 2035 r. zakazu sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi. Jego zdaniem w obliczu trudności branży motoryzacyjnej konieczne jest wyznaczenie bardziej elastycznej ścieżki dojścia do neutralności klimatycznej – podaje agencja Bloomberg.
Dziś pracownicy branży stalowej wyszli ze spotkania zainicjowanego przez resort energii, uznając rozmowy za bezcelowe. Krytyki rządzącym nie szczędzą także przedstawiciele innych segmentów sektora.
Notowana na GPW medtechowa spółka podpisała list intencyjny z dużym chińskim graczem branżowym, który potencjalnie może wydać na wspólny projekt ponad 20 mln zł.
W I półroczu wyniki technologicznej spółki były gorsze niż przed rokiem. Sprzedaż nie idzie zgodnie z planem, więc cel 100 mln zł rocznych przychodów został przesunięty o dwa lata i konieczne będzie pozyskanie kapitału.
Dwie państwowe firmy porozumiały się w sprawie współpracy na rynku kurierskim. Poczta Polska ma objąć udziały w spółce Orlen Paczka i wnieść do niej swoje automaty.
Czy pociągi polskiej kolei dużych prędkości powinny jeździć 250, czy 350 km na godzinę i co to oznacza dla krajowego przemysłu? Dlaczego w światowej gospodarce to, co miało spadać rośnie, a handel międzynarodowy kwitnie mimo wojen celnych?
Rząd nie będzie podnosił składki zdrowotnej, zapowiedział w piątek premier Donald Tusk. Musimy zorganizować finansowe wsparcie dla ochrony zdrowia ponad to, co w tej chwili Ministerstwo Zdrowia i NFZ mają do dyspozycji, dodał.
Na poziomie krajowym potrzebujemy deregulacji i zmian w podatkach. Na unijnym - odejścia od ideologicznie motywowanej transformacji energetycznej i zmian w polityce migracyjnej - uważa Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex.
Komisja Europejska zażądała od Apple'a, Booking.com, Google'a i Microsoftu informacji, w jaki sposób walczą z oszustwami finansowymi.
Amerykańska gospodarka rośnie szybciej od oczekiwań mimo wojen handlowych. Jednym z głównych powodów jest boom na inwestycje w moce obliczeniowe. Coraz częściej padają pytania, jak te moce na siebie zarobią.
Nowym prezesem ubezpieczyciela został pracujący przez lata w grupie Bogdan Benczak. Wielka fuzja z Pekao mimo legislacyjnych opóźnień nie jest zagrożona.
Kontrolerzy NIK uznali, że przejęcie przez Lasy Państwowe prywatnej spółki informatycznej było niegospodarne i niecelowe. Za niegospodarne i nierzetelne uznali jej późniejsze dokapitalizowanie.
Czy ludzie naprawdę cenią pracę zdalną? Nie do końca. Aż 70 proc. Europejczyków nie zaakceptowałoby absolutnie żadnej obniżki wynagrodzenia w zamian za możliwość pracy hybrydowej.
BBC donosi o fali krytyki w brytyjskich mediach społecznościowych ze strony użytkowników Vinted, która dotyczy problemów z przesyłkami dostarczanymi przez InPost UK.
Twórca aplikacji do nauki języków obcych pozyskał 2 mln EUR od inwestorów. Pieniądze pozwolą start-upowi wejść na nowe rynki, dodać kolejne języki i rozwijać funkcje AI.
Szlachetny, szczery lider to ideał, ale bez sprytu i realizmu szybko polegnie. Jak łączyć wartości z biznesową skutecznością? Poznaj sekrety przywództwa.
Bądź dobrze poinformowany – czytaj codzienne analizy kluczowych danych wraz z prognozami.
Korzystaj z bazy zawierającej 5000 danych z polskiej i światowej gospodarki. Analizuj i twórz personalizowane wykresy.
Wiedz więcej - kluczowe zjawiska gospodarcze tłumaczy Ignacy Morawski, główny ekonomista PB.
Dariusz Dadej, analityk Noble Securities, podniósł rekomendację dla akcji właściciela sieci marketów i spodziewa się, że spółka po raz pierwszy podzieli się zyskiem.
W I półroczu wyniki technologicznej spółki były gorsze niż przed rokiem. Sprzedaż nie idzie zgodnie z planem, więc cel 100 mln zł rocznych przychodów został przesunięty o dwa lata i konieczne będzie pozyskanie kapitału.
Zapraszamy do obejrzenia webinaru poświęconego analizie technicznej akcji spółek z GPW, który odbył się 25 września.
Zapraszam na kwadrans z ekspertem od analizy technicznej, który powiedział mi jakie sygnały płyną z wykresów akcji spółek z mojego portfela.
Jakie błędy popełniają polskie firmy? Na jakie zagrożenia ze strony cyberprzestępców się narażają? Jakie zmiany powinny wprowadzić
Przeczytaj artykuł i dowiedz się:
Rośnie zagrożenie firm cyberprzestępczością. Najsłabszym ogniwem zabezpieczeń jest wciąż człowiek - tylko 48 proc. zatrudnionych deklaruje, że potrafiłoby odpowiednio zareagować na incydent.
Najczęstszym zagrożeniem dla cyberbezpieczeństwa przedsiębiorstw są ataki phishingowe. Na jakie jeszcze działania cyberprzestępców należy uważać?
Deklaracje ekologiczne, rosnąca popularność ubrań z drugiej ręki i brak zaufania do marek. Raport Fundacji Play Sustain pokazuje, że konsumenci chcą zmian, ale nie wiedzą, komu wierzyć.
Podczas Kongresu Nowej Mobilności wiele dyskusji poświęcono rozwojowi technologii wodorowych, pojazdów wodorowych i stacji wodorowych. O tych aspektach jak również o tym, jakie zastosowanie tego paliwa jest najbardziej perspektywiczne mówił w studio Pulsu Biznesu Jakub Lubiński, dyrektor działu Technologii Wodorowych Orlen. Przedstawił także rolę wodoru w średnio i długookresowej strategii spółki.
Jak z perspektywy dostawcy usług wykonawczych i sprzętu dla Operatorów Sieci Ładowania wygląda praktyczna strona budowania stacji ładowania w Polsce? Jak wygląda proces realizacji inwestycji w sieć ładowania? Co jest największym wyzwaniem? Czy szybkich stacji ładowania będzie w Polsce przybywać w szybszym, niż do tej pory, tempie? Jakie inicjatywy są podejmowane, aby poprawić sytuację? Na te pytania odpowiada Daniel Kamieński, prezes Electromobility.ONE.
Jaką rolę odegra branża leasingowa w budowaniu rynku elektromobilności w Polsce w perspektywie 5–10 lat? Tomasz Bogus, prezes PKO Leasing uważa, że kluczową, a przynajmniej jego firma, która ten rozwój ma wpisany w strategię, co w dodatku wpisuje się w szersze cele zrównoważonego rozwoju grupy PKO BP. W studio Pulsu Biznesu mówił o założeniach strategii, prognozach rozwoju rynku i zmianie perspektywy samych klientów.
Toyota otwiera kolejny etap rozwoju gamy aut elektrycznych. Podczas odbywającego się w Katowicach Kongresu Nowej Mobilności Toyota zaprezentowała cztery nowe modele swoich samochodów z napędem elektrycznym. My, podczas tej premiery, zapytaliśmy o to, na co marka będzie stawiać w obszarze elektromoibilności, co rozwinie się szybciej - infrastruktura ładowania czy stacje wodorowe oraz co lepiej sprawdza się dziś w Polsce - hybryda plug-in czy elektryk?
Komisja Europejska ma plan dekarbonizacji flot korporacyjnych, które w UE stanowią 60 proc. rejestracji. Począwszy od 2035 r. nowe samochody osobowe i dostawcze będzie można rejestrować w UE tylko wtedy, gdy będą pojazdami bezemisyjnymi. Oczywiście, jeśli plan przejdzie.
Od taksówki do ratusza – i dalej, do funkcji Komisarza Transportu Nowego Jorku – jak wyglądała ta droga? Jakie doświadczenia z czasu, kiedy pracował jako taksówkarz najbardziej wpływają na to, jak myśli o mobilności i planowaniu miast? Czy to, co dzieje się dziś w Nowym Jorku może być inspiracją dla Europy Środkowej? Czego możemy się nauczyć? Co powiedziałby samorządowcom z Katowic, Krakowa czy Warszawy? Na te pytania odpowiada Ydanis Rodriguez, Komisarz Departamentu Transportu Nowego Jorku.