10 mln zł i apetyt na więcej

Marcin Goralewski
opublikowano: 2004-09-20 00:00

MCI uplasował na rynku tylko 1/3 obligacji. 10 mln zł wystarczy na kilka mniejszych projektów, a przy większych emisja będzie powtórzona.

MCI, notowany na giełdzie fundusz venture capital z branży IT, nie wyklucza kolejnych emisji obligacji zamiennych na akcje.

Emisja na wp.pl

— Przygotowujemy dwa duże projekty inwestycyjne: zakup portalu wp.pl i konsolidację sektora mobilnego. To wydatki po ponad 20 mln zł i emisja obligacji może się okazać konieczna — mówi Tomasz Czechowicz, prezes MCI.

Na razie spółka uplasowała na rynku papiery dłużne za nieco ponad 10 mln zł. Emisja maksymalnie opiewała na 30 mln zł. Porażka?

— Nie. Sprzedaliśmy dokładnie tyle papierów, ile chcieliśmy — odpowiada prezes MCI.

Fundusz tłumaczy, że przy oprocentowaniu walorów dłużnych na poziomie WIBOR plus 3,5 pkt proc. marży (łącznie ponad 10 proc.) emisja wszystkich papierów mogłaby się okazać zbyt kosztowna w obsłudze. Analitycy, z którymi rozmawialiśmy, zwracali jednak uwagę, że zakup papierów może być ryzykowny — fundusze venture capital inwestują w spółki w początkowej fazie rozwoju i fiasko takich przedsięwzięć może być duże. To też może tłumaczyć ograniczony popyt.

Plan inwestycji

— Zebraliśmy wystarczająco dużo pieniędzy, aby sfinalizować rozmowy w sprawie dość niewielkich inwestycji. Co najmniej dwa projekty zamkniemy do końca roku — przekonuje Tomasz Czechowicz.

Przyszłe inwestycje MCI chce także finansować środkami uzyskanymi ze sprzedaży aktywów. Trwają prace m.in. nad upublicznieniem wirtualnego biura podróży — portalu Travelplanet. W skład grupy MCI wchodzi obecnie 12 spółek. Do 2006 r. sprzedanych ma zostać od 3 do 5, ale dzięki nowym inwestycjom liczba firm w portfelu ma wzrosnąć do 15-20. Do 2006 r. MCI planuje wydać około 30 mln EUR. Ta kwota dotyczy także inwestycji w Czechach, na Słowacji i Ukrainie.