43 firmy z 154 mln zł dofinansowania z GameINN

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2020-07-08 11:55

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju rozstrzygnęła czwarty konkurs GameINN, którego celem jest zwiększenie innowacyjności polskiego sektora producentów gier. Do 43 firm trafi łącznie 154,3 mln zł.

Łączna wartość dofinansowanych projektów to 226,6 mln zł. Średnia wartość dofinansowania to 3,58 mln zł. Najwyższe dofinansowanie to blisko 10 mln zł i otrzyma je spółka Bongo Media na projekt: „Innowacyjna technologia tworzenia wydarzeń multimedialnych opartych o walki dronów z synergią między poziomami: wirtualnym, rozszerzonym i fizycznym”.

Wśród projektów, które otrzymają dofinansowanie znalazło się kilka złożonych przez spółki giełdowe lub planujących debiut. Wśród nich: dwa projekty Artifex Mundi (łączna kwota przyznanego dofinansowania to 6,6 mln zł), Moonlit (1,1 mln zł), Punch Punk (1,8 mln zł), dwa projekty Carbon Studio (5,8 mln zł), Boombit (3,8 mln zł), T-Bull (2,6 mln zł), Techland (5,8 mln zł) , Klabater (2,5 mln zł), czy Pyramid Games (0,6 mln zł). 

Notowany na NewConnect Apis, producent domów z drewna,  otrzyma 3,6 mln zł na projekt o nazwie „zestaw innowacyjnych narzędzi wspierających rozwój i utrzymanie gier o tematyce MMO RPG. 

37 projektów nie zakwalifikowały się do dofinansowania, osiem projektów zostało wycofanych na etapie oceny merytorycznej w tym projekt Vivid Games, czy Bloober Team.

Na dofinansowanie nie załapały się wnioski złożone m.in. przez: Cherrypick Games, Kool2Play, Simteract, Jujubee, The Dust, Incuvo, Vivid Games, czy konsorcjum PrimeBit Games i Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Pełną listę projektów z ostatniego GameINN zamieszczamy w poniższym linku:

Lista projektów.