AAA Auto to wywodząca się z Czech sieć autokomisów, której właściciel, spółka Aures Holdings, należy do polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. Firma ma obecnie na rodzimym rynku oraz na Słowacji, Węgrzech i w Polsce 49 placówek i jest jednym z największych sprzedawców używanych samochodów w regionie. Do końca roku liczba komisów AAA Auto — co zapowiedziano na wtorkowej konferencji prasowej w Pradze — ma wzrosnąć do 55. W minionym roku sieć sprzedała łącznie prawie 83 tys. pojazdów, co oznacza pobicie dotychczasowego rekordu, 79 tys. sztuk, z 2007 r. Plany na ten rok są znacznie ambitniejsze.

— Wierzę, że w tym roku jesteśmy w stanie sięgnąć granicy 100 tys. samochodów — zapowiada Karolína Topolová, prezes Aures Holdings, którą cytuje czeski dziennik „E15”.
Oznaczałoby to ponad 20-procentowy wzrost, podczas gdy rok wcześniej wolumen sprzedaży w sieci AAA Auto zwiększył się tylko o 10 proc. W I kwartale tego roku firmie udało się znaleźć nabywców dla 20 tys. pojazdów.
Udział Polski w zeszłorocznej sprzedaży wyniósł około 11 proc. (niespełna 9,3 tys. aut), w tegorocznej ma wzrosnąć aż do 16 proc.
— Chcemy wykorzystać szybki rozwój polskiego rynku, na którym w zeszłym roku zwiększyliśmy sprzedaż o 53 proc. — deklaruje Karolína Topolová.
16 tys. aut — tyle AAA Auto chce sprzedać w Polsce w tym roku — to wynik bliski osiąganemu przez firmę na jej drugim rynku — Słowacji. Karolína Topolová zaznacza, że nad Wisłą jej sieć ma mniej placówek niż na rynku słowackim czy węgierskim. Sieć ma obecnie u nas dziewięć punktów handlowych (razem z uruchomionym w marcuw Bielsku-Białej), z których część kupuje i sprzedaje samochody, a pozostałe prowadzą tylko skup. W najbliższych tygodniach mają ruszyć kolejne polskie komisy.
— Dalsza ekspansja jest uzależniona od znalezienia odpowiednich lokalizacji, gdzie mogłyby funkcjonować komisy mające już w chwili startu co najmniej 300 samochodów i potencjał rozwoju — wyjaśnia Karolína Topolová.
Spółka Aures Holdings uruchomiła też w zeszłym miesiącu w Katowicach call center dla osób zainteresowanych zakupem lub sprzedażą samochodów — czwarte w strukturach firmy, a pierwsze poza Czechami.