ABC Data na giełdę z emisją

KL
opublikowano: 2010-01-13 00:00

Największy polski dystrybutor IT tuż przed debiutem giełdowym chwali się dobrymi wynikami.

Największy polski dystrybutor IT tuż przed debiutem giełdowym chwali się dobrymi wynikami.

ABC Data jest bardzo zadowolona z wyników finansowych z ubiegłego roku. Sprzedaż była trochę niższa niż w 2008 roku (wyniosła wtedy 2,7 mld zł), ale EBITDA i zysk netto wystrzeliły.

— Przychody są jedynym wskaźnikiem, który w 2009 r. nieco spadł. Jednak zysk netto był lepszy niż w jednym z naszych najlepszych lat, kiedy zarobiliśmy 18 mln zł — mówi Marek Sadowski, prezes ABC Data.

Największa inwestycja portfelowa funduszu MCI Management wybiera się w tym roku na giełdę. Pod koniec grudnia złożyła prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego.

Na razie nie chce podać wielkości planowanej emisji. Wiadomo jednak, że inwestorzy będą mogli kupić zarówno nowe, jak i stare akcje ABC Data, należące do obecnych udziałowców (giełdowy fundusz MCI ma 82 proc. udziałów).

Pieniądze z nowej emisji zostaną przeznaczone m.in. na akwizycje spółek, zwłaszcza na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

ABC Data podała wczoraj, że zmieniła się struktura jej grupy. ABC Data Holding SA i ABC Data sp. z o.o. połączyły się, a nowy podmiot nosi nazwę ABC Data. Jej prezesem został Marek Sadowski, dotychczasowy prezes ABC Data Holding. Wiceprezesem — Andrzej Sobol, dotychczasowy prezes ABC Data.