Adidas i Coca-Cola najlepiej rozpoznawanymi sponsorami mundialu

(Tadeusz Stasiuk)
01-06-2006, 08:13

Choć firma Nike nie wydała milionów euro, by zostać sponsorem piłkarskich mistrzostw świata, co trzeci respondent na świecie rozpoznaje ją jako sponsora tej imprezy. Spośród 15 autentycznych sponsorów mundialu tylko kilku zostało rozpoznanych przez ankietowanych przez firmę badawczą Global Market Insite w internetowym badaniu przeprowadzonym na całym świecie.

Choć firma Nike nie wydała milionów euro, by zostać sponsorem piłkarskich mistrzostw świata, co trzeci respondent na świecie rozpoznaje ją jako sponsora tej imprezy. Spośród 15 autentycznych sponsorów mundialu tylko kilku zostało rozpoznanych przez ankietowanych przez firmę badawczą Global Market Insite w internetowym badaniu przeprowadzonym na całym świecie.

O tym, że Adidas ma status sponsora, wiedziało 43 proc. ankietowanych. Coca-Colę wskazało poprawnie 38 proc., Mastercard – 24 proc., a McDonald’sa – 20 proc. Tylko 8 proc. respondentów potrafiło wskazać, że firmy Yahoo!, Fujifilm, Hyundai, Toshiba są również oficjalnymi sponsorami mundialu, natomiast 11 proc. było przekonane, że nie jest nim Samsung, choć firma ta zapłaciła dziesiątki milionów euro za możliwość reklamowania się jako sponsor imprezy. Koncern Deutsche Telekom rozpoznali głównie Niemcy (46 proc.) – na świecie tylko 12 proc. wiedziało, że DT wspiera mistrzostwa. Równocześnie 31 proc. badanych było przekonane, że Nike sponsoruje mundial. Ankietowani za sponsorów uważali również marki Pepsi i Visa.

WST, Presserwis

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Adidas i Coca-Cola najlepiej rozpoznawanymi sponsorami mundialu