Akcja Snapa gwałtownie spadają. Firma zostaje w tyle za konkurencją

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2024-08-02 17:43

Akcje firmy Snap spadają w piątek o 22 proc. po tym, jak pesymistyczne prognozy ze strony właściciela Snapchata zwiększyły obawy Wall Street, że firma będzie nadal tracić na rzecz większych rywali w obliczu ostrej konkurencji na rynku reklamowym – podaje agencja Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Firma z branży mediów społecznościowych prognozowała wyniki za trzeci kwartał poniżej rynkowych oczekiwań w czwartek wieczorem, obwiniając o to słabe zapotrzebowanie ze strony reklamodawców z sektorów dóbr konsumpcyjnych.

Słabe prognozy firmy Snap dodatkowo uwidoczniły przepaść na rynku reklamy cyfrowej, gdzie dominują takie platformy jak Facebook i Instagram od Meta Platforms, Google spółki Alphabet oraz TikTok spółki Bytedance, co utrudnia rozwój takim firmom jak Snap i Pinterest. Chociaż Pinterest odnotował mocne wydatki reklamowe w niektórych sektorach, w tym handlu detalicznym i technologii, Snap nadal boryka się z trudnościami, wskazując na słabość w tych branżach.

Tymczasem Meta odnotowała zdrowe zapotrzebowanie na reklamy i przedstawiła optymistyczne prognozy sprzedaży na trzeci kwartał, podczas gdy sprzedaż reklam spółki Alphabet wzrosła o 11 proc., korzystając z wydarzeń takich jak Igrzyska Olimpijskie w Paryżu i wybory na całym świecie.