
Disney opublikował w czwartek rozczarowujące dane o liczbie subskrybentów serwisu streamingowego. Spadła ona o ponad 5 mln do 157,8 mln. Zupełnie odmienne były natomiast oczekiwania analityków, którzy przewidywali wzrost liczby subskrybentów usługi Disney Plus o ponad 1 mln.
Akcje Disneya mocno w dół
Akcje Disneya spadają w czwartek o 8,6 proc., docierając do poziomu 92,44 USD. To największa deprecjacja notowań firmy od sześciu miesięcy.
Jak podała korporacja, segment Disneya skierowany bezpośrednio do konsumenta, który obejmuje flagową usługę przesyłania strumieniowego Disney Plus, poniósł stratę w wysokości 659 mln USD w właśnie zakończonym drugim kwartale fiskalnym. To znacznie mniej niż przewidywane przez analityków 850,3 mln USD i mniej niż połowa tego, co było zaledwie dwa kwartały temu. Można przypuszczać, że wynika to m.in. z ograniczenia wydatków na marketing Disney Plus.
Podniesienie cen usługi Disney Plus odpowiedzialne za duży spadek liczby subskrybentów
Aby poprawić wyniki finansowe swojej działalności związanej z transmisją strumieniową, firma wprowadziła w grudniu nowy poziom z reklamami dla Disney Plus i podniosła cenę wersji bez reklam o 38 proc. do 11 USD miesięcznie.
Wydaje się, że posunięcie to było odpowiedzialne za duży spadek liczby subskrybentów Disneya. To już drugi kwartał z rzędu, w którym Disney Plus traci subskrybentów.