Alibaba dała przykład

Materiał partnera
26-09-2014, 00:00

Debiut chińskiej spółki Alibaba Group Holding Ltd na giełdzie New York Stock Exchange, czyli NYSE, jest bardzo istotną informacją dla organów nadzoru GPW.

IPO spółki było bowiem jednego dnia, natomiast debiut — następnego. W Warszawie tymczasem okres między ofertą a debiutem liczony jest w tygodniach, a czasem nawet i w miesiącach. Polecam debiut Alibaby uwadze wszystkich organów, które mają wpływ na debiuty na GPW, bo jak widać, można te terminy przyspieszyć, w ten sposób wspomagając inwestorów, bo długotrwałe zamrażanie kapitałów pomiędzy IPO a debiutem jest dla nich uciążliwe.

Warto też wspomnieć o firmie brokerskiej DeGiro, wchodzącej właśnie na rynek rachunków maklerskich. Firma zapowiada prowizje o 80 proc. niższe od obecnie żądanych przez maklerów. I nie jest to jakaś spółka-krzak; stosując taką strategię, odniosła już sukces na rynkach Belgii, Holandii, Austrii i Czech. Bardzo byśmy chcieli, aby wejście na rynek właśnie tej firmy uruchomiło wojnę cenową wśród firm maklerskich, bo to, co się teraz dzieje, to zabijanie rynku. Aby ludzie chcieli grać, prowizje muszą być niskie, a obecna średnia stawka 0,4 proc. przy np. day-tradingu i 20 transakcjach dziennie niszczy jakąkolwiek możliwość aktywnego inwestowania. Naszym zdaniem, prowizje powinny być zbliżone do stosowanych w USA i wynosić 0,01 lub 0,02 proc., inaczej polski rynek giełdowy będzie w większości atrapą, na której nie ma inwestorów.

Materiał Stowarzyszenia Inwestorów Giełdowych

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Alibaba dała przykład