Amazon wycofuje się z planu nieakceptowania kart Visa w Wielkiej Brytanii

ARŻ, CNBC
opublikowano: 17-01-2022, 18:25

Amazon planował od 19 stycznia uniemożliwić Brytyjczykom płacenie na swojej platformie kartami wydanymi przez organizację Visa. Gigant e-commerce ostatecznie nie zdecydował się na to rozwiązanie.

O zmianie planów Amazon poinformował w oświadczeniu wydanym w poniedziałek.

„Ściśle współpracujemy nad rozwiązaniem, które umożliwi klientom dalsze korzystanie z kart Visa na naszej platformie“ - poinformował w rozmowie z CNBC rzecznik prasowy Amazona.

W listopadzie ub.r. gigant e-commerce stwierdził, że Visa nakłada zbyt wysokie prowizje od transakcji. Na razie nie wiadomo, czy wycofanie się z nieakceptowania kart tej organizacji ma charakter stały czy tymczasowy.

„Klienci Amazona będą mogli nadal korzystać z kart Visa po 19 stycznia. Staramy się osiągnąć porozumienie w sprawie długoterminowej współpracy“ - stwierdził rzecznik Visy.

Amazon i Visa twierdzą, że spór nie ma związku z wystąpieniem Wielkiej Brytanii z UE i podwyżkami opłat intercharge. Ten ruch został zinterpretowany przez niektórych ekspertów jako sposób na uzyskanie przez Amazona lepszej pozycji negocjacyjnej.

“Amazon jest gigantem handlu detalicznego, ale nie ma takiej możliwości, aby nie zaakceptował kart Visa. Bardziej prawdopodobne jest, że firma stosuje taktykę nacisku. Główni gracze na rynku detalicznym mają tendencję do indywidualnego ustalania stawek. Posunięcie Amazona jest prawdopodobnie sposobem na wynegocjowanie jak najkorzystniejszej umowy“ - skomentował w rozmowie z CNBC David Ritter, strateg ds. usług finansowych w firmie IT CI&T.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane