
Rzeczniczka praw konsumentów Julie Hunter planuje wnieść pozew zbiorowy w imieniu brytyjskich konsumentów, którzy dokonali zakupów na Amazonie od października 2016 r., przekazali reprezentujący ją prawnicy.
Kancelaria prawna Hausfeld, która reprezentuje Hunter, powiedziała w czwartek, że Amazon naruszył prawo konkurencji, używając „tajemniczego i samolubnego algorytmu” do promowania własnych produktów za pośrednictwem funkcji „Buy Box” na swojej stronie internetowej.
Hunter przekazała z kolei w oświadczeniu: „Daleko od rekomendacji opartej na cenie lub jakości, Buy Box faworyzuje produkty sprzedawane przez sam Amazon lub przez sprzedawców detalicznych, którzy płacą Amazonowi za obsługę ich logistyki. Inni sprzedawcy, bez względu na to, jak dobre mogą być ich oferty, są skutecznie odrzucani”.
Amazon odpowiada na zarzuty [AKTUALIZACJA]
Przedstawiciele amerykańskiego giganta handlu internetowego skontaktowali się z nami po publikacji tekstu, prosząc o uwzględnienie w nim stanowiska Amazona w tej sprawie. Oto jego oświadczenie:
„To roszczenie jest bezpodstawne i jesteśmy przekonani, że zostanie to wyjaśnione w trakcie procesu sądowego. Amazon zawsze koncentrował się na wspieraniu 85 tys. firm, które sprzedają swoje produkty w naszym brytyjskim sklepie i gdzie ponad połowa produktów pochodzi od niezależnych partnerów handlowych. Naszym celem jest zapewnienie klientom dostępu do ofert w niskich cenach i szybkiej dostawy”