Amerykanie oskarżają sieć sklepów Amazona o rasizm

DI, Reuters
aktualizacja: 29-04-2018, 10:25

Amerykańskie social media zawrzały po tym jak należąca do Amazona sieć marketów spożywczych Whole Foods nawiązała współpracę z azjatycką restauracją, której nazwa odwołuje się do rasizmu – pisze Reuters. Klienci są oburzeni.

Sieć Whole Foods, która prowadzi już 365 sklepów w USA, wywołała skandal po otwarciu swojego punktu w Kalifornii. W nowej lokalizacji znalazła się niezależna restauracja Yellow Fever, która oferuje azjatycką kuchnią.

Azjatycka knajpa z tradycyjną kuchnią o nazwie Yellow Fever pośrodku jak najbardziej białego Whole Foods – czy to podpisywanie się pod rasizmem czy przebudzenie kolonialnego umysłu – pyta na Twitterze profesor Marie Myung-Ok Lee z Columbia University.

„Yellow fever” to potoczny, amerykański termin, który w slangu wyraża zainteresowanie białych mężczyzn azjatyckimi kobietami. Jest uważany za rasistowski i seksistowski.

Kelly Kim, dyrektor wykonawcza i współzałożycielka restauracji, która ma jeszcze dwie filie w Los Angeles, tłumaczy, że jej celem jest oferowanie szerokiego wyboru dań kuchni azjatyckiej - od koreańskiej i chińskiej po hawajską. Podkreśla, że to kobiecy biznes. Amazon nie odniósł się do sprawy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, Reuters

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Amerykanie oskarżają sieć sklepów Amazona o rasizm