Największy z nich, General Motors odnotował 16 proc. wzrost w stosunku do analogicznego miesiąca 2017 r. Spółka mogła cieszyć się zwłaszcza z 14 proc. wzrostu sprzedaży detalicznej wysokomarżowych pojazdów.

Z kolei Fiat Chrysler (FCA) sprzedał o 14 proc. samochodów więcej, zaś szczególnie dobry wynik (wzrost o 45 proc.) odnotowano w przypadku popularnych modeli Jeep, która ustanowiła nowy rekord.
Słabsza dynamika, sięgająca „jedynie” 3,4 proc. stała się natomiast udziałem Forda. Wyniki koncernu wsparł 8,7-proc. wzrost sprzedaży flotowej. Sprzedaż detaliczna zwiększyła się o zaledwie 0,8 proc. Ford może natomiast pochwalić się najwyższą od 2000 r. sprzedażą najlepiej sprzedającego się modelu pickupa F-Series.
Największy konkurent Amerykanów, japońska Toyota zwiększyła w marcu sprzedaż o 3,5 proc. z dwucyfrową dynamiką wzrostu w przypadku SUV-ów i pickupów, która zrównoważyła 6,1-proc. spadek w segmencie sedanów.