W drugim kwartale Apple wypadło z pierwszej piątki sprzedawców smartfonów na chińskim rynku. W trzecim do niej wróciło i od razu na drugą pozycję rankingu pomimo niewielkiego, 0,3 proc. spadku sprzedaży, wynika z raportu IDC. Udział amerykańskiej spółki w chińskim rynku był mniejszy niż rok wcześniej o 0,5 pkt procentowego i wynosił w trzecim kwartale 15,6 proc. Powrót do grona liderów chińskiego rynku to efekt wprowadzenia przez Apple na rynek we wrześniu iPhone’a 16. IDC uważa, że oczekiwane wprowadzenie przez spółkę Apple Intelligence, czyli narzędzi sztucznej inteligencji dla smartfonów, będzie podtrzymywało sprzedaż.
IDC podało, że dostawy smartfonów w Chinach wzrosły w trzecim kwartale o 3,2 proc. do 68,8 mln sztuk. Liderem była lokalna marka Vivo, a na podium, po zajmującym drugą pozycję Apple, znalazło się Huawei.
Wartość rynkowa Apple rośnie w tym roku o 23 proc.