Arabowie odkrywają karty

Katarzyna Kapczyńska, GN
opublikowano: 01-07-2009, 00:00

Katarski nabywca zapowiada połączenie stoczni w Gdyni i Szczecinie i wejście w nowy obszar produkcji.

Katarski nabywca zapowiada połączenie stoczni w Gdyni i Szczecinie i wejście w nowy obszar produkcji.

Qatar Investment Authority, największy katarski fundusz inwestycyjny, to nowy inwestor stoczni Gdyni i Szczecina. Wczoraj podpisał umowę zakupu majątku obu stoczni. Wcześniej wygrał przetargi. Za majątek gdańskiej stoczni zapłacił 288 mln zł, a za szczecińskiej 160 mln zł.

— Właśnie została podpisana umowa nabycia majątku — zaciera ręce Aleksander Grad, minister skarbu.

Umowa powinna być sfinalizowana do 21 lipca tego roku. Nowy inwestor ma już wstępny plan, co będzie ze stoczniami.

— Stocznie zostaną połączone w jedną firmę. Jej siedzibą będzie Warszawa. Stocznia z Gdyni będzie mogła produkować rocznie od trzech do czterech statków do transportu gazu LPG. Natomiast zakład w Szczecinie — oprócz dotychczasowego segmentu produkcji — wejdzie w offshore [statki i urządzenia dla górnictwa morskiego — przyp. red.] — mówi Jan Ruurdjonge, reprezentujący Qatar Investment Authority.

Przedstawiciel inwestora nie chciał udzielić wiążącej deklaracji, ilu pracowników będzie zatrudniać nowa firma, ale przyznał, że na pewno nie tylu, ile do tej pory. Wstępnie oszacował że w Gdyni zatrudnienie znajdzie około 2 tys. osób, a w Szczecinie 3 tys. Wcześniej obie stocznie zatrudniały w sumie 9 tys.

Katarzyna Kapczyńska, GN

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska, GN

Polecane