Artifex Mundi liczy na kontynuację pozytywnych trendów

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2024-08-08 14:08

Giełdowy producent gier zwiększył w lipcu przychody o 6 proc. mdm. Liczy na utrzymanie korzystnych tendencji na rynku reklamowym i poprawę wskaźników flagowej gry.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Artifex Mundi, notowany na GPW producent i wydawca gier, wypracował w lipcu 8,3 mln zł przychodów wobec 7,9 mln zł w czerwcu oraz 7,7 mln zł przed rokiem. Wydatki na akwizycję graczy dla aplikacji Unsolved wyniosły 4,6 mln zł. Aplikacja ta to flagowy produkt spółki - umożliwia graczom dostęp w formule free-to-play do części gier HOPA, czyli przygodowych gier logiczncyh. Lipcowe wydatki były o 0,7 mln zł większe niż miesiąc wcześniej i zaledwie o 0,3 mln mniejsze niż w rekordowym marcu.

Spółka informuje, że wzrost skali wydatków na marketing to pokłosie normalizacji rynkowych stawek reklamowych oraz pozytywnych zmian kluczowych wskaźników efektywności Unsolved.

- Zmiany na globalnym rynku reklamowym, obserwowane już od czerwca, stworzyły dla nas przestrzeń dla zwiększenia inwestycji w bazę graczy Unsolved, wspartą dodatkowo przez konsekwentny wzrost KPI naszego flagowego produktu. Zakładamy, że trend ten zostanie utrzymany w kolejnych miesiącach. Konsekwentnie realizujemy plan rozwoju aplikacji, pracując równolegle nad wzbogacaniem obecnej wersji Unsolved oraz budową nowej metagry, której premiera zaplanowana jest na pierwszą połowę 2025 r. – mówi Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.

Przychody z komercjalizacji Unsolved w lipcu br. wyniosły 7,7 mln zł wobec 7,3 mln zł miesiąc wcześniej i 6,8 mln zł przed rokiem. Średnie dzienne przychody z aplikacji wzrosły w porównaniu z czerwcem o 2,7 proc.