Artifex Mundi, notowany na GPW producent i wydawca gier, wypracował w lipcu 8,3 mln zł przychodów wobec 7,9 mln zł w czerwcu oraz 7,7 mln zł przed rokiem. Wydatki na akwizycję graczy dla aplikacji Unsolved wyniosły 4,6 mln zł. Aplikacja ta to flagowy produkt spółki - umożliwia graczom dostęp w formule free-to-play do części gier HOPA, czyli przygodowych gier logiczncyh. Lipcowe wydatki były o 0,7 mln zł większe niż miesiąc wcześniej i zaledwie o 0,3 mln mniejsze niż w rekordowym marcu.
Spółka informuje, że wzrost skali wydatków na marketing to pokłosie normalizacji rynkowych stawek reklamowych oraz pozytywnych zmian kluczowych wskaźników efektywności Unsolved.
- Zmiany na globalnym rynku reklamowym, obserwowane już od czerwca, stworzyły dla nas przestrzeń dla zwiększenia inwestycji w bazę graczy Unsolved, wspartą dodatkowo przez konsekwentny wzrost KPI naszego flagowego produktu. Zakładamy, że trend ten zostanie utrzymany w kolejnych miesiącach. Konsekwentnie realizujemy plan rozwoju aplikacji, pracując równolegle nad wzbogacaniem obecnej wersji Unsolved oraz budową nowej metagry, której premiera zaplanowana jest na pierwszą połowę 2025 r. – mówi Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.
Przychody z komercjalizacji Unsolved w lipcu br. wyniosły 7,7 mln zł wobec 7,3 mln zł miesiąc wcześniej i 6,8 mln zł przed rokiem. Średnie dzienne przychody z aplikacji wzrosły w porównaniu z czerwcem o 2,7 proc.