Artifex złapał kilkumiesięczne opóźnienie

PAP Biznes
opublikowano: 2024-09-12 15:05

Artifex Mundi dalej skupia się na pracach związanych z implementacją metagry do aplikacji Unsolved, ale dojście do jej aktualnego kamienia milowego w porównaniu do pierwotnych założeń opóźniło się o ok. 5 miesięcy - poinformował na wideokonferencji prezes Przemysław Błaszczyk. Projekt gry RPG trafi zarówno na platformę mobile i PC.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Konsekwentnie poprawialiśmy Unsolved. (...) W ciągu ostatnich ośmiu miesięcy zwiększyliśmy LTV o średnie 30-40 proc. W efekcie w minionym półroczu przychody Unsolved wzrosły o ponad 60 proc. i to mimo niekorzystnych warunków na rynku reklamy w II kwartale - powiedział Przemysław Błaszczyk.

Dodał, że aplikacja Unsolved jest jeszcze relatywnie młodym produktem, a spółka ma wiele pomysłów na jego rozwój.

- Unsolved jest jeszcze relatywnie młodą grą, której daleko do gry, o której powiedzielibyśmy, że jest kompletna pod względem mechanik czy dostępnych feature’ów (rozwiązań). Widzimy spory potencjał w dalszej poprawie monetyzacji, której dalsze zwiększenie jest dla nas priorytetem - powiedział.

Plany na najbliższe pół roku

Prezes wskazał, że plany spółki wobec Unsolved na najbliższe półrocze to dalsze systematyczne rozszerzanie gry o nowe przygody i wdrożenie nowych funkcjonalności.

- To np. nowy system do balansowania, cloud save (zapis w chmurze - PAP) (...) i równolegle dalej będzie pracować z żyjącym produktem poprzez wdrażanie nowych ofert, nowych wydarzeń okresowo poprawiających monetyzację. Po tym jak zabezpieczyliśmy rentowność Unsolved możemy sięgnąć po wyżej wiszące owoce wymagające dłuższego okresu developmentu i tą zmianą jest metagra - wskazał.

Przypomniał, że celem metagry jest zwiększenie głębi monetyzacji i zbudowanie dodatkowych pętli (gry - PAP) oraz systemu eventów (wydarzeń).

- Są to rzeczy, które zasypią nam tę dziurę w LTV pomiędzy nami a topowymi grami referencyjnymi - powiedział.

Wskazał, że czas dojścia do pożądanego przez spółkę poziomu jakości jest w 2024 r. przekroczony o ok. 5 miesięcy.

- Samo dostarczenie wersji MVP (produkt o minimalnej koniecznej funkcjonalności – PAP) metagry zostanie przesunięte na drugą połowę przyszłego roku, z testami z graczami do końca roku. Po stronie naszych błędów było zbyt wczesne przejście do fazy produkcji i zabrakło nam częściowo kompetencji w zespole. Wyciągnęliśmy z tego lekcję i teraz każdy kolejny kamień milowy metagry będzie mniej kreatywny, za to bardziej powtarzalny i przewidywalny w produkcji, tym samym o mniejszym ryzyku kolejnych opóźnień - dodał.

Co jest priorytetem

Ponadto poinformował, że w ostatnim półroczu zespół Unsolved został rozszerzony o nowe osoby, które pomogą spółce zorganizować dalszą pracę nad rozwojem metagry. Wskazał również, że premiera Unsolved na Steamie ma aktualnie niski priorytet m.in. ze względu na trudne budowanie bazy graczy na tej platformie. Jak poinformował, aktualnie w zespole Unsolved pracuje ok. 60 osób, a w przypadku studia RPG, jest ok. 40 osób. Ponadto Błaszczyk poinformował, że w przypadku projektu gry RPG w modelu free-to-play, spółka zbliża się do kolejnych testów z graczami.

- Zwiększyliśmy zakres prac do wersji gry przeznaczonej na testy, w wyniku czego ten aktualnie trwający kamień milowy (milestone) uległ wydłużeniu o ok. 3 miesiące" - poinformował.

Dodał, że zespół RPG jest już na ostatniej prostej i dopracowuje wersję gry, która zostanie pokazana podczas testów.

- Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to kolejnym krokiem będzie zaprezentowanie gry wszystkim zainteresowanym. Prawdopodobnie będzie to miało miejsce w pierwszym możliwym okienku, czyli w pierwszej połowie następnego roku, następnie wejście w kolejną fazę testów, które będą miały charakter soft-launchu - powiedział Błaszczyk.

Dodał, że spółka podjęła decyzję, że gra RPG zostanie wydana równocześnie na platformy mobile i PC.