Czytasz dzięki

Auta jadą w stronę sieci

opublikowano: 29-01-2020, 22:00

Carsalon.pl chce pozyskać 10 mln zł na rozwój internetowego handlu autami. To kolejny przykład zmian na rynku sprzedaży samochodów.

Po pięciu miesiącach testów ruszył Carsalon.pl, platforma zakupu samochodów w internecie. Do końca 2020 r. planuje pozyskać 800 tys. odwiedzających i ponad 60 tys. zarejestrowanych użytkowników. Plany te mają zostać zrealizowane dzięki wsparciu inwestorów instytucjonalnych oraz prywatnych, z którymi rozmawia obecnie zarząd. Szczegółów nie ujawnia. Wiadomo, że celem jest pozyskanie do 10 mln zł na dalszy rozwój technologiczny.

Auta, samochody, flota
Zobacz więcej

Auta, samochody, flota fot. Bloomberg

— W 2020 r. planujemy wdrożyć nowe funkcjonalności aplikacji dla klientów i dilerów — podkreśla Michał Słomkowski, prezes Carsalon.

Platforma łączy klientów zainteresowanych kupnem samochodu z autoryzowanymi dilerami na terenie całej Polski. Firma podpisała umowy z 80 salonami marek BMW, Mercedes, Audi, Fiat, Toyota, VW, Skoda, Ford, Seat. Do końca tego roku liczba ta ma wzrosnąć do 400. Podobnych inicjatyw (choć działających różnych zasadach) jest w polskim internecie znacznie więcej. W ciągu półtora roku działalności innemu internetowemu salonowi — platformie Carsmile — udało się udostępnić klientom (w ramach abonamentu lub leasingu) łącznie 1,3 tys. aut. Platforma ma też 1,1 mln unikalnych użytkowników.

— Już za pięć lat jedna czwarta nowych aut sprzeda się za pośrednictwem takich platform jak nasza. Zamierzamy na tym skorzystać — mówi Michał Knitter, wiceprezes Carsmile.

Jeszcze w tym roku chce stworzyć osobną platformę dla samochodów elektrycznych i luksusowych. Spółka rozwija też projekt „diler API”, czyli budowanie online’owych platform dla dilerów pod ich logotypem, ale z technologią Carsmile. Już dziś ponad 90 proc. zakupów samochodów rozpoczyna się w internecie, jednak rzadko w ten sposób się kończy. To się jednak zmienia. W ubiegłym roku dilerzy samochodowi sprzedali online jedynie 3 proc. aut. Specjaliści z Carsalon.pl szacują, że w ciągu roku liczba ta się co najmniej podwoi.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Przewagą platformy jest szybki proces odpowiedzi na pytanie klientów i przedstawienie oferty. Po tym, jak klient konfiguruje wymarzony samochód, dokładna specyfikacja trafia do dilerów. Może też wybrać spośród kilkuset samochodów dostępnych od ręki. Kontakt odbywa się za pośrednictwem platformy, a wysyłanie ofert jest maksymalnie zautomatyzowane. To znacznie skraca czas i obniża koszty obsługi klientów przez sprzedawców w salonach samochodowych. Co więcej, diler samodzielnie decyduje o warunkach przedstawianych każdemu klientowi — wyjaśnia Michał Słomkowski.

Rosnącą rolą internetu w sprzedawaniu aut interesują się nie jednak nie tylko start- -upy. Kilka dni temu na łamach „PB” informowaliśmy o tym, że należąca do PKO BP spółka leasingowa również buduje platformę przeznaczoną do sprzedaży, leasingu i najmu aut. W tym celu w 2019 r. przejęła Prime Car Management, wraz z platformą Master1.pl, na której można kupić lub wynająć auta pokontraktowe. Wykorzystując tę platformę, bank w przyszłości zaoferuje również nowe auta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane