Czytasz dzięki

Backup ratunkiem w razie awarii lub kradzieży

opublikowano: 24-05-2020, 22:00

Nie robimy kopii zapasowych — i dlatego ponad połowa z nas straciła kiedyś ważne dane.

Niebawem wielu z nas wróci do biur, ale inni w dalszym ciągu będą pracować zdalnie. Nie tylko w domach, ale coraz częściej także w kawiarniach, pociągach lub halach odlotów. Czy jednak przejmujemy się bezpieczeństwem informacji trzymanych na przenośnym sprzęcie i robimy kopie zapasowe? Co piąty ankietowany przez Kingston Technology odpowiedział krótko: nie. Oznacza to, że nie zapewniamy ochrony miliardom prywatnych i służbowych danych,które zbieramy codziennie na urządzeniach mobilnych. Jeśli pracownik pobierze na telefon nieautoryzowaną aplikację, przestępcy z łatwością uzyskają dostęp np. do skrzynki mejlowej i wrażliwych dokumentów — ostrzegają eksperci Kingston Technology.

Najbardziej dbamy o dane przechowywane na smartfonach (54 proc.), co zapewne wiąże się z niewielkimi pojemnościami popularnych modeli. Następnie respondenci wskazali laptopy (36 proc.) i komputery stacjonarne (34 proc.), a tabletami już naprawdę mało kto się przejmuje (8 proc.). Tylko 4 proc. badanych tworzy backup danych na wszystkich posiadanych urządzeniach. A jest to łatwe: wystarczywybrać miejsce (np. chmura Google Drive czy Dropbox), na którym zostanie zapisana ich kopia zapasowa, a następnie utajniona za pomocą trudnego hasła. Innym rozwiązaniem są systemy w rodzaju baramundi Management Suite.

— Narzędzie pozwala na stworzenie na smartfonach z systemem Android i iOS dwóch oddzielnych profili: osobistego i służbowego. Przy takiej konfiguracji aplikacje wykorzystywane do celów prywatnych nie będą miały dostępu do danych znajdujących się na profilu służbowym, co znacząco podnosi bezpieczeństwo firmy — tłumaczy Sebastian Wąsik, dyrektor regionalny na Polskę w Baramundi Software.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane