POBIERZ DODATEK "ZŁOTY BANKIER" >>

Nowoczesne i świadome zarządzanie bezpieczeństwem bankowości elektronicznej to przede wszystkim zarządzanie kompleksowe obejmujące zarówno zarządzanie identyfikacja i uwierzytelnianiem klienta oraz autoryzacją transakcji, dostępnością serwisów, polityką nadawania dostępu, aktywacji aplikacji, blokowania i odblokowywania kanałów, ale też pilnowanie dostępności serwisów internetowych i mobilnych oraz dbanie o właściwy poziom bezpieczeństwa połączenia z bankiem.
Do tego należy dodać edukację użytkownika, i to nie tylko „pasywną”, ale też dobre poprowadzenie klienta w kontekście głoszenia przez niego incydentów związanych z bezpieczeństwem, w tym wykorzystanie siły bazy klientów do identyfikacji i zgłaszania podejrzanych sytuacji. Przeprowadzone badania udowodniły, że banki starają się bardzo dynamicznie dostosowywać do wymogów związanych z obecnymi wektorami ataków cyberprzestępców oraz budować rozwiązania ergonomiczne i uwzględniające tak mocno obecną w bankowości wielokanałowość.
Banki jednak mocno różnią się między sobą w stosowanych rozwiązaniach, co przywołuje na myśl konieczność pewnej standaryzacji mechanizmów i przekazu do klientów, co powinno wpłynąć pozytywnie na cały rynek.