Eksport samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in do Brazylii wzrósł w ciągu 12 miesięcy do kwietnia 13-krotnie, czyli do 40 163 sztuk. Latynoamerykański kraj był największym rynkiem eksportowym dla chińskich producentów już drugi miesiąc z rzędu, jak wynika z danych China Passenger Car Association (CPCA).
W styczniu Brazylia uplasowała się na 10. miejscu. Gwałtowny wzrost importu może sprawić, że już największy kraj Ameryki Południowej wprowadzi cła na dostawy samochodów elektrycznych i hybrydowych.
Kilku chińskich producentów samochodów rozpoczęło zwiększanie inwestycji w produkcję w Brazylii. BYD buduje tam własny zakład, który zacznie działać do końca roku.
Dochodzenie UE
Hiszpania, Francja i Holandia znalazły się wśród krajów z największym spadkiem importu elektrycznych pojazdów osobistych wyprodukowanych w Chinach między styczniem a kwietniem. Postępowanie Unii Europejskiej ws. subsydiów na chińskie samochody EV sprawiło, że producenci z drugiej gospodarki świata szukają szczęścia gdzie indziej, w tym w Ameryce Południowej, Australii i państwach należących do ASEAN (Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej).