Benefit rozpycha się w regionie

Dystrybutorowi kart sportowych w Polsce robi się ciasno. Dlatego gra z Czechami w golfa i tańczy z Bułgarami.

Karta MultiSport wydawana przez Benefit Systems to unikatowy w skali europejskiej sposób na korzystanie z zajęć sportowych — twierdzi spółka, od 2011 r. notowana na GPW. Dlatego postanowiła powielić ten model w innych krajach. — Ekspansja zagraniczna jest priorytetem w rozwoju firmy — mówi Grzegorz Haftarczyk, prezes spółki Benefit Systems International, odpowiedzialnej za ekspansję międzynarodową grupy.

Kosztowny zespół

Spółka weszła do Czech w 2011 r., dwa lata temu zaczęła sprzedawać karty na Słowacji i w Bułgarii. Rynki zagraniczne ciepło przyjęły pomysł łączenia oferty sportowej pod szyldem MultiSport. W pierwszym kwartale tego roku Benefit sprzedał za granicą 20 tys. kart, a w Polsce 42 tys. Z programu MultiSport korzysta u nas 786 tys. osób, a w innych krajach 81 tys.

— Nie spodziewaliśmy się takiej dynamiki. W kolejnych miesiącach będziemy skupiali się na utrzymaniu tego tempa rozwoju — mówi Grzegorz Haftarczyk. W pierwszym kwartale Benefit miał 173 mln zł przychodów z kart sportowych, 37 mln zł z segmentu fitness, a z zagranicy — 17 mln zł.

— Proporcje będą się zmieniały na korzyść zagranicy — zaznacza Grzegorz Haftarczyk. Ze względu na koszty ekspansji spółka na razie ma straty na działalności poza Polską. — Najtrudniejsze i najbardziej kosztowne jest pozyskanie odpowiedniego zespołu sprzedawców — mówi Grzegorz Haftarczyk.

Hokej i ciężary

Benefit zderza się też z różnicami kulturowymi. — W Czechach istotnym elementem motywacji pracowników są kupony na lunch, popularne są też inne formy aktywności fizycznej niż w Polsce, w której najczęściej korzystamy z basenu, siłowni i zajęć fitness — mówi Grzegorz Haftarczyk. U naszych południowych sąsiadów dużą popularnością cieszą się golf, hokej, tenis oraz squash. Bułgarzy natomiast pasjonują się podnoszeniem ciężarów i… tańcami ludowymi.

— Dla nas niezwykle istotne jest budowanie silnych firm lokalnych na konkretnych rynkach — a nie bicie rekordów w liczbie krajów, w których jesteśmy obecni. Na następny rynek zagraniczny chcemy wejść w przyszłym roku — mówi Grzegorz Haftarczyk. Spółka wykorzystuje w ekspansji zagranicznej know-how zdobyte w Polsce. Wspiera rozwój kart MultiSport inwestycjami w kluby fitness.

— Inwestycje w Bułgarii i Czechach przebiegają szybciej, bo wiemy już, jak to się robi — mówi Grzegorz Haftarczyk. Ekspansji Benefitu w regionie sprzyja rozdrobniony rynek klubów fitness. W Europie Zachodniej jest znacznie trudniej.

 

OKIEM EKSPERTA

Trudno będzie się skopiować

ROBERT KAMIŃSKI

ekspert rynkowy

Karty multisportowe nie są jedynym tego typu rozwiązaniem w skali międzynarodowej. Istnieje kilka innych modeli, np. niemiecki Interfit czy brytyjski PayAsUGym. Rynek kart w Polsce jest jednak dużo silniej rozwinięty niż w innych krajach, ze względu na duże rozdrobnienie branży fitness, małą skalę sprzedaży aktywnej usług przez kluby i obowiązkowy fundusz świadczeń socjalnych, który zachęca pracodawców do podpisywania umów z operatorem. Trudno jednoznacznie ocenić szanse spółki na zdobycie pozycji lidera w dziedzinie świadczeń pozapłacowych w regionie, bo strategia Benefitu opiera się dziś na jednym produkcie — sport, a nie pakiecie zawierającym np. medycynę, wellness i ubezpieczenia.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane